Medarbetare

Fr v. Ingela Bergmo Prvulovic, Cecilia Bjursell, Ann-Kristin Boström, Vezir Aktas, Helene Ahl, Joel Hedegaard, Sara Bref, Martin Hugo, Carin Falkner, Anders Dybelius, Ann Ludvigsson.
- Ahl, Helene, Professor i företagsekonomi
- Aktas, Vezir, Docent i socialpsykologi
- Andersson, Pia, Lektor i psykologi
- Bergmo Prvulovic, Ingela, Docent i pedagogik
- Bjursell, Cecilia, Centrumledare och professor i pedagogik med inriktning mot livslångt lärande
- Bref, Sara, Webbredaktör/koordinator
- Dybelius, Anders, Lektor i historia
- Falkner, Carin, Lektor i pedagogik
- Hedegaard, Joel, Lektor i pedagogik
- Hugo, Martin, Docent i pedagogik
- Ludvigsson, Ann, Lektor i pedagogik
- Neal, Emma, Universitetsadjunkt i psykologi
- Persson S, Roland, Professor i pedagogisk psykologi
Affilierade forskare:
- Boström, Ann-Kristin, Docent i internationell pedagogik
- Brink, Satya, Doktor i pedagogik
- Gillberg, Claudia, Doktor i pedagogik
- Sánchez, Mariano, Docent i sociologi
Forskarstuderande:
Publikationer
-
Bref, S. (2023). Öppen vetenskap: ”En av nycklarna är meritering”.
-
Rugina, S., Ahl, H. (2023). How research positions Central and Eastern European women entrepreneurs: A 30-year discourse analysis.
Taylor & Francis
-
Wirzén, J., Hedegaard, J. (2023). We cannot always be at sixes and sevens!: a study of teachers’ experiences of systematic quality work.
Educational studies (Dorchester-on-Thames) 49(1), 99-115
-
Dybelius, A. (2022). Gamla Rådhuset byggdes 1696–1699 [Instagram].
-
Persson, R. (2022). Educating for a cosmopolitan ethos in education: Adapting expectations to reality.
The International Journal for Talent Development and Creativity 10(1-2), 77-85
-
Hugo, M. (2022). Praktisk klokhet för att motivera när ingen motivation finns.
In: A. Öhman (Ed.), Etiska perspektiv på specialpedagogers yrkesroll och värdepedagogiska praktik (pp. 93-116). Lund: Studentlitteratur AB
-
Bjursell, C., Fagerström, B., Sundström, M., Söderbäck, A., Östling, J. (2022). Panel discussion: Lifelong learning in higher education: New (and old) perspectives.
-
Persson, R. (2022). On society and the profoundly gifted [blog post].
-
Aktaş, V., Tepe, Y., Nilsson, M., Persson, R. (2022). Mültecilere yönelik tutumlar üzerine kültürlerarası bir çalışma [A cross-cultural study on attitudes towards refugees].
-
Aktaş, V., Nilsson, M. (2022). İsveç’teki Müslümanların algıladıkları dini ayırımcılığın incelenmesi [Examining the perceived religious discrimination by Muslims in Sweden].
Alla träffar från DiVA (966)