Publikationer
Publikationer från Kunskapskulturer och undervisningspraktiker.
-
Bäckström, P. (2023). Peer effects in education: Theoretical synthesis of frame factor theory and opportunity to learn using TIMSS 2011.
International Journal of Educational Research
-
Hugo, H. (2023). Historiska resonemang på mellanstadiet: En designbaserad studie för att utveckla undervisningen.
Jönköping: Jönköping University, School of Education and Communication
-
Hugo, H., Sandblom, E., Dybelius, A. (2023). Kan elever i årskurs 5 lära sig att resonera historiskt? Uttryck för historiskt tänkande genom resonemang och historiespecifik litteracitet i vardande.
Nordic Journal of Literacy Research 9(1), 141-161
-
Bäckström, P. (2023). Peer effects in education: A synthesis of frame factor theory and opportunity to learn.
-
Svensson, A., Öhling, K. (2023). Hjältar och drakar i konsten och historien.
In: J. Öberg, Y. Lindberg & L. Baccstig (Ed.), Undervisningens konst (pp. 157-184). Lund: Studentlitteratur AB
Alla träffar från DiVA (84)