HLK-dag
15
augusti
-
15
augusti
09:00
-
12:00
<p>Obligatoriskt för all personal på HLK.</p>
15
augusti
-
15
augusti
09:00
-
12:00
|
HLK-dag
Obligatoriskt för all personal på HLK.
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Spikning - Dinesh Sundaram
20
augusti
-
20
augusti
09:30
-
09:45
<p>Dinesh Sundaram, doktorand i Material och tillverkningsprocesser spikar sin doktorsavhandling tisdagen den 20 augusti.</p><p>Spikningen äger rum i JTHs entré klockan 09.30 och alla är välkomna att närvara vid ceremonin. Därefter bjuds alla på "spiktårta" och kaffe i Galleriet.</p><p>Spikningen är en gammal tradition som innebär att avhandlingen offentliggörs och att inga ändringar längre får göras. </p><p>Dinesh Sundarams avhandling har titeln <em>"Gas Evolution and Transport in Foundry Sands"</em>.</p><p>Dinesh försvarar sin avhandling torsdagen den 12 september, kl 10.00 i E1405 (Gjuterisalen).</p>
20
augusti
-
20
augusti
09:30
-
09:45
Plats
Research corner JTH
|
Spikning - Dinesh Sundaram
Dinesh Sundaram, doktorand i Material och tillverkningsprocesser spikar sin doktorsavhandling tisdagen den 20 augusti.
Spikningen äger rum i JTHs entré klockan 09.30 och alla är välkomna att närvara vid ceremonin. Därefter bjuds alla på "spiktårta" och kaffe i Galleriet.
Spikningen är en gammal tradition som innebär att avhandlingen offentliggörs och att inga ändringar längre får göras.
Dinesh Sundarams avhandling har titeln "Gas Evolution and Transport in Foundry Sands".
Dinesh försvarar sin avhandling torsdagen den 12 september, kl 10.00 i E1405 (Gjuterisalen).
Arrangör:
Tekniska Högskolan
|
Personalmöte JTH
20
augusti
-
20
augusti
14:00
-
15:00
<p>Personalmöte</p>
20
augusti
-
20
augusti
14:00
-
15:00
|
Personalmöte JTH
Arrangör:
Tekniska Högskolan
|
MMTC seminar presented by Per Davidsson
21
augusti
-
21
augusti
12:00
-
13:00
<p>MMTC seminar presented by Per Davidsson</p><p>Seminar title: <strong>“External Enablement of Entrepreneurial Action and Outcomes: Development of a Research Program</strong></p>
21
augusti
-
21
augusti
12:00
-
13:00
|
MMTC seminar presented by Per Davidsson
MMTC seminar presented by Per Davidsson
Seminar title: “External Enablement of Entrepreneurial Action and Outcomes: Development of a Research Program
Arrangör:
Media, Management and Transformation Centre
|
Brenda Zierler - workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning
22
augusti
-
22
augusti
15:00
-
16:30
<p>Brenda Zierler, University of Washington facilities a workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning.</p><p>Brenda works to improve the quality and safety of care for patients with cardiovascular disease. Also developing clinical guidelines, implementing and evaluating team training strategies, and conducting evaluation research of the interventions.</p><p><a href="https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fnursing.uw.edu%2Fperson%2Fbrenda-zierler%2F&data=05%7C02%7Csofie.rotstedt%40ju.se%7C4194b15680bd440918f208dc90f58e4c%7C7564bc8f37384b4dbd575a02ca6215fb%7C0%7C0%7C638544631531070629%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&sdata=khRWaNj0B7MuwqFtzyWHz3FkLUK6ANgMxglOckYBhsg%3D&reserved=0">Brenda Zierler | School of Nursing (uw.edu)</a></p><p>The seminar is in English and will be held in room Ga529 and is hosted by Jönköping Academy and <a href="https://ju.se/forskning/forskningsinriktningar/sihw.html">SIHW</a>.</p>
22
augusti
-
22
augusti
15:00
-
16:30
|
Brenda Zierler - workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning
Brenda Zierler, University of Washington facilities a workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning.
Brenda works to improve the quality and safety of care for patients with cardiovascular disease. Also developing clinical guidelines, implementing and evaluating team training strategies, and conducting evaluation research of the interventions.
Brenda Zierler | School of Nursing (uw.edu)
The seminar is in English and will be held in room Ga529 and is hosted by Jönköping Academy and SIHW.
Arrangör:
Centre for Entrepreneurship and Spatial Economics
|
Brenda Zierler - workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning
22
augusti
-
22
augusti
15:00
-
16:30
<p>Brenda Zierler, University of Washington facilities a workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning.</p><p>Brenda works to improve the quality and safety of care for patients with cardiovascular disease. Also developing clinical guidelines, implementing and evaluating team training strategies, and conducting evaluation research of the interventions.</p><p><a href="https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fnursing.uw.edu%2Fperson%2Fbrenda-zierler%2F&data=05%7C02%7Csofie.rotstedt%40ju.se%7C4194b15680bd440918f208dc90f58e4c%7C7564bc8f37384b4dbd575a02ca6215fb%7C0%7C0%7C638544631531070629%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&sdata=khRWaNj0B7MuwqFtzyWHz3FkLUK6ANgMxglOckYBhsg%3D&reserved=0">Brenda Zierler | School of Nursing (uw.edu)</a></p><p>The seminar is in English and will be held in room Ga529 and is hosted by Jönköping Academy and <a href="https://ju.se/forskning/forskningsinriktningar/sihw.html">SIHW</a>.</p>
22
augusti
-
22
augusti
15:00
-
16:30
|
Brenda Zierler - workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning
Brenda Zierler, University of Washington facilities a workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning.
Brenda works to improve the quality and safety of care for patients with cardiovascular disease. Also developing clinical guidelines, implementing and evaluating team training strategies, and conducting evaluation research of the interventions.
Brenda Zierler | School of Nursing (uw.edu)
The seminar is in English and will be held in room Ga529 and is hosted by Jönköping Academy and SIHW.
Arrangör:
The Jönköping Academy
|
Jönköpings kommun välkomnar alla studenter till Jönköping
23
augusti
-
23
augusti
09:30
-
10:30
<p>Kom och hör vad kommunen har att erbjuda dig som student. De bjuder på en fika och delar ut en gratis patch till din studentoverall. </p>
23
augusti
-
23
augusti
09:30
-
10:30
|
Jönköpings kommun välkomnar alla studenter till Jönköping
Kom och hör vad kommunen har att erbjuda dig som student. De bjuder på en fika och delar ut en gratis patch till din studentoverall.
Arrangör:
Jönköping University
|
JU-fest 30 år
23
augusti
-
23
augusti
17:30
-
00:00
<p>Välkommen till firandet av JU trettio år den 23 augusti under lättsamma former. Det är nu trettio år sedan JU signerade avtalet med staten om att bli en stiftelsehögskola. Detta kommer vi uppmärksamma genom en gemensam fest för JU:s anställda och studenter. En mer formell inbjudan, där du anmäler dig, kommer skickas ut i början av augusti.</p><p> </p><p>Ungefärligt program:</p><p> </p><p>17:30 Samling på respektive fackhögskola. Vd inleder</p><p>18:15 Alla anställda sluter upp i Arkaden på HLK för bubbel och tal</p><p>19:00 Promenad ner till Tändsticksområdet och Akademien.</p><p>19:30 Gemensam festivitet med studenter, lättare mat, dryck och underhållning. Festen är öppen till sent.</p>
23
augusti
-
23
augusti
17:30
-
00:00
|
JU-fest 30 år
Välkommen till firandet av JU trettio år den 23 augusti under lättsamma former. Det är nu trettio år sedan JU signerade avtalet med staten om att bli en stiftelsehögskola. Detta kommer vi uppmärksamma genom en gemensam fest för JU:s anställda och studenter. En mer formell inbjudan, där du anmäler dig, kommer skickas ut i början av augusti.
Ungefärligt program:
17:30 Samling på respektive fackhögskola. Vd inleder
18:15 Alla anställda sluter upp i Arkaden på HLK för bubbel och tal
19:00 Promenad ner till Tändsticksområdet och Akademien.
19:30 Gemensam festivitet med studenter, lättare mat, dryck och underhållning. Festen är öppen till sent.
Arrangör:
Jönköping University
|
Lärarutbildningsråd
26
augusti
-
26
augusti
13:00
-
15:00
<p>-</p>
26
augusti
-
26
augusti
13:00
-
15:00
|
Lärarutbildningsråd
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Spikning - Rahel Kebede
27
augusti
-
27
augusti
09:30
-
09:45
<p>Rahel Kebede, doktorand i Maskinkonstruktion spikar sin doktorsavhandling tisdagen den 27 augusti.</p><p>Spikningen äger rum i JTHs entré klockan 09.30 och alla är välkomna att närvara vid ceremonin. Därefter bjuds alla på "spiktårta" och kaffe i Galleriet.</p><p>Spikningen är en gammal tradition som innebär att avhandlingen offentliggörs och att inga ändringar längre får göras. </p><p>Rahel Kebedes avhandling har titeln <em>"Ontology and Knowledge Graph-Based Data Management for Sustainable Buildings: A Case of Digital Product Passport to Enable Circular Economy in the Built Environment"</em>.</p><p>Rahel försvarar sin avhandling fredagen den 20 september, kl 09.00 i E1405 (Gjuterisalen).</p>
27
augusti
-
27
augusti
09:30
-
09:45
Plats
Research corner JTH
|
Spikning - Rahel Kebede
Rahel Kebede, doktorand i Maskinkonstruktion spikar sin doktorsavhandling tisdagen den 27 augusti.
Spikningen äger rum i JTHs entré klockan 09.30 och alla är välkomna att närvara vid ceremonin. Därefter bjuds alla på "spiktårta" och kaffe i Galleriet.
Spikningen är en gammal tradition som innebär att avhandlingen offentliggörs och att inga ändringar längre får göras.
Rahel Kebedes avhandling har titeln "Ontology and Knowledge Graph-Based Data Management for Sustainable Buildings: A Case of Digital Product Passport to Enable Circular Economy in the Built Environment".
Rahel försvarar sin avhandling fredagen den 20 september, kl 09.00 i E1405 (Gjuterisalen).
Arrangör:
Tekniska Högskolan
|
Doktorandseminarium - Forskning med yngre barn
29
augusti
-
29
augusti
12:05
-
13:00
<p>Catarina Schmidt, docent i pedagogik på HLK, presenterar och diskuterar under rubriken ”Forskning med yngre barn”.<br /><br />Seminariet genomförs på svenska på plats i Hc229 och via Zoom.<br />Zoom-länk: på <a href="https://ju-se.zoom.us/j/63285705263?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/63285705263?from=addon</a></p>
29
augusti
-
29
augusti
12:05
-
13:00
|
Doktorandseminarium - Forskning med yngre barn
Catarina Schmidt, docent i pedagogik på HLK, presenterar och diskuterar under rubriken ”Forskning med yngre barn”.
Seminariet genomförs på svenska på plats i Hc229 och via Zoom. Zoom-länk: på https://ju-se.zoom.us/j/63285705263?from=addon
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
4
september
-
4
september
13:15
-
16:00
Kontakta Helena Holmström
<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
4
september
-
4
september
13:15
-
16:00
Plats
Kontakta Helena Holmström
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
Arrangör:
Centre for Entrepreneurship and Spatial Economics
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
4
september
-
4
september
13:15
-
16:00
Kontakta Helena Holmström
<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
4
september
-
4
september
13:15
-
16:00
Plats
Kontakta Helena Holmström
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
Arrangör:
Jönköping International Business School
|
Online seminar hosted by the Data Methods Initiative and MMTC presented by Ulrich Matter
4
september
-
4
september
13:15
-
14:45
Online - contact for zoom link
<p> </p><p>Ulrich Matter: Search Engines, Online News, and Political Polarization</p><p><a target="_blank" href="https://umatter.github.io/">Ulrich</a> is Assistant Professor at the University of St. Gallen, working on topics related to web technologies, data science, quantitative political economics, and online media economics. He is the author of the book "<a target="_blank" href="https://umatter.github.io/BigData/">Big Data Analytics: A Guide to Data Science Practitioners Making the Transition to Big Data</a>".</p><p> </p><p>Abstract of the the paper: Algorithmic personalization of information provision has been widely debated, with concerns that it may lead to segregation and political polarization. This study aims to investigate the impact of web search personalization on political polarization, focusing on online news and Google's search engine. We designed two experiments using 300 US-based synthetic web users, or "bots," with a human-like appearance and randomized individual characteristics, who were active for a 12-month period. Our findings reveal that web search personalization indeed intensifies informational segregation between users with liberal and conservative political preferences, as well as between users with varying privacy settings. However, our results suggest that the likelihood of an increased polarization due to personalized search results is nevertheless low.</p><p>Find out more here https://www.datamethodsinitiative.org/post/ulrich-matter</p>
4
september
-
4
september
13:15
-
14:45
Plats
Online - contact for zoom link
|
Online seminar hosted by the Data Methods Initiative and MMTC presented by Ulrich Matter
Ulrich Matter: Search Engines, Online News, and Political Polarization
Ulrich is Assistant Professor at the University of St. Gallen, working on topics related to web technologies, data science, quantitative political economics, and online media economics. He is the author of the book "Big Data Analytics: A Guide to Data Science Practitioners Making the Transition to Big Data".
Abstract of the the paper: Algorithmic personalization of information provision has been widely debated, with concerns that it may lead to segregation and political polarization. This study aims to investigate the impact of web search personalization on political polarization, focusing on online news and Google's search engine. We designed two experiments using 300 US-based synthetic web users, or "bots," with a human-like appearance and randomized individual characteristics, who were active for a 12-month period. Our findings reveal that web search personalization indeed intensifies informational segregation between users with liberal and conservative political preferences, as well as between users with varying privacy settings. However, our results suggest that the likelihood of an increased polarization due to personalized search results is nevertheless low.
Find out more here https://www.datamethodsinitiative.org/post/ulrich-matter
Arrangör:
Media, Management and Transformation Centre
|
CCD international seminar: What do we still call a masterpiece? A statistical conclusion on the role of the canon
6
september
-
6
september
10:30
-
12:00
<p>Voica Pu?ca?iu PhD, is a lecturer in Modern and Contemporary Art History at Babe?-Bolyai University. In her research she focuses on a sociological approach to art as well as on collective memory and methods of Digital Art History. The theme of this seminar started from a survey over what people call a ‘masterpiece’. The over 200 respondents were fine art and art history students and scholars from two Cluj-Napoca universities and they were all asked to name 3 to 5 works of art which they would consider masterpieces. The artworks could belong to any style or medium of the visual arts. Expanding and challenging the cannon is – at least in theory – a common practice (Hessel, 2022; Danto, 1995Broude & Gerrard, 1996; etc. ) and it is, more often than not the declaration of most lecturers interviewed during this survey. And yet the canon provides structure and safety (Langfeld, 2018) and is both a form of cultural memory (Assmann, 2010) and a generator of further collective memories. The results of this survey further prove, that at least in using the term ‘masterpiece’ the classical art historical cannon was being upheld as the range of artworks mentioned is particularly limited.<br /><br />Zoom: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/62802970001">https://ju-se.zoom.us/j/62802970001</a></p>
6
september
-
6
september
10:30
-
12:00
|
CCD international seminar: What do we still call a masterpiece? A statistical conclusion on the role of the canon
Voica Pu?ca?iu PhD, is a lecturer in Modern and Contemporary Art History at Babe?-Bolyai University. In her research she focuses on a sociological approach to art as well as on collective memory and methods of Digital Art History. The theme of this seminar started from a survey over what people call a ‘masterpiece’. The over 200 respondents were fine art and art history students and scholars from two Cluj-Napoca universities and they were all asked to name 3 to 5 works of art which they would consider masterpieces. The artworks could belong to any style or medium of the visual arts. Expanding and challenging the cannon is – at least in theory – a common practice (Hessel, 2022; Danto, 1995Broude & Gerrard, 1996; etc. ) and it is, more often than not the declaration of most lecturers interviewed during this survey. And yet the canon provides structure and safety (Langfeld, 2018) and is both a form of cultural memory (Assmann, 2010) and a generator of further collective memories. The results of this survey further prove, that at least in using the term ‘masterpiece’ the classical art historical cannon was being upheld as the range of artworks mentioned is particularly limited.
Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/62802970001
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Doktorandseminarium - Perspectives on research in and between cultures and languages
6
september
-
6
september
12:05
-
13:00
<p>Åsa Nilsson Dahlström, universitetslektor i Globala studier på HLK, presenterar och diskuterar under rubriken “Perspectives on research in and between cultures and languages.”<br /><br />Seminariet kommer att genomföras på engelska på plats i Hc229 och via Zoom.<br />Zoom-länk: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/65212397118?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/65212397118?from=addon</a></p>
6
september
-
6
september
12:05
-
13:00
|
Doktorandseminarium - Perspectives on research in and between cultures and languages
Åsa Nilsson Dahlström, universitetslektor i Globala studier på HLK, presenterar och diskuterar under rubriken “Perspectives on research in and between cultures and languages.”
Seminariet kommer att genomföras på engelska på plats i Hc229 och via Zoom. Zoom-länk: https://ju-se.zoom.us/j/65212397118?from=addon
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet
9
september
-
9
september
10:15
-
12:00
<p>Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet</p>
9
september
-
9
september
10:15
-
12:00
|
Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet
Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Personalmöte 3, Hälsohögskolan
11
september
-
11
september
09:00
-
12:00
<p>Varmt välkomna till personalmöte!</p><p>Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle. </p>
11
september
-
11
september
09:00
-
12:00
|
Personalmöte 3, Hälsohögskolan
Varmt välkomna till personalmöte!
Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle.
Arrangör:
Centre for Entrepreneurship and Spatial Economics
|
Personalmöte 3, Hälsohögskolan
11
september
-
11
september
09:00
-
12:00
<p>Varmt välkomna till personalmöte!</p><p>Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle.</p>
11
september
-
11
september
09:00
-
12:00
|
Personalmöte 3, Hälsohögskolan
Varmt välkomna till personalmöte!
Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle.
Arrangör:
Hälsohögskolan
|
Disputation - Dinesh Sundaram
12
september
-
12
september
10:00
-
13:00
<p><strong>Avhandlingens titel:</strong> <em>Gas Evolution and Transport in Foundry Sands</em><br /><strong>Respondent:</strong> Dinesh Sundaram<br /><strong>Forskarutbildningsämne: </strong>Material och tillverkningsprocesser<br /><strong>Opponent: </strong>Professor Michal Szucki, Technische Universität Bergakademie Freiberg, Tyskland<br /><strong>Huvudhandledare: </strong>Professor Attila Diószegi, JTH<br /><br />Välkomna till disputationen!</p>
12
september
-
12
september
10:00
-
13:00
Plats
E1405 (Gjuterisalen)
|
Disputation - Dinesh Sundaram
Avhandlingens titel: Gas Evolution and Transport in Foundry Sands
Respondent: Dinesh Sundaram
Forskarutbildningsämne: Material och tillverkningsprocesser
Opponent: Professor Michal Szucki, Technische Universität Bergakademie Freiberg, Tyskland
Huvudhandledare: Professor Attila Diószegi, JTH
Välkomna till disputationen!
Arrangör:
Tekniska Högskolan
|
Slutseminarium - Charlotte Öhman
13
september
-
13
september
13:00
-
15:00
<p>Välkomna på Charlotte Öhmans slutseminarium i pedagogik!<br /><br /><strong>Titel:</strong><br />Vårdnadshavares delaktighet i förskolan - en del av förskolans demokratiska uppdrag<br /><br /><strong>Sammanfattning:</strong><br />Avhandlingsprojektets övergripande syfte är att undersöka vårdnadshavares delaktighet i förskolan och därigenom bidra med kunskap om förskolan som en mötesplats mellan individ och samhälle. Dessutom syftar avhandlingen till att undersöka vårdnadshavares delaktighet relaterat till förskolläraruppdraget.</p>
13
september
-
13
september
13:00
-
15:00
|
Slutseminarium - Charlotte Öhman
Välkomna på Charlotte Öhmans slutseminarium i pedagogik!
Titel:
Vårdnadshavares delaktighet i förskolan - en del av förskolans demokratiska uppdrag
Sammanfattning:
Avhandlingsprojektets övergripande syfte är att undersöka vårdnadshavares delaktighet i förskolan och därigenom bidra med kunskap om förskolan som en mötesplats mellan individ och samhälle. Dessutom syftar avhandlingen till att undersöka vårdnadshavares delaktighet relaterat till förskolläraruppdraget.
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Professorsintroduktion Thomas Winman
16
september
-
16
september
15:00
-
16:30
<p>Thomas Winman, ny professor i pedagogik vid HLK, presenterar sin forskning.<br />Efterföljande samtal och frågestund ledd av moderator samt mingel med lättare förtäring.</p>
16
september
-
16
september
15:00
-
16:30
|
Professorsintroduktion Thomas Winman
Thomas Winman, ny professor i pedagogik vid HLK, presenterar sin forskning. Efterföljande samtal och frågestund ledd av moderator samt mingel med lättare förtäring.
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Forskningsmöte för disputerade forskare
17
september
-
17
september
15:00
-
16:30
<p>Syfte med mötet är kartlägga pågående ansökningar inom forskningsmiljön Jönköping Academy for Improvement of Health and Welfare. Har du en ansökan på gång, presentera gärna arbetet under mötet (kortfattat). Detta möte är på svenska och följs upp under seminariet den 19 nov.</p><p>Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
17
september
-
17
september
15:00
-
16:30
|
Forskningsmöte för disputerade forskare
Syfte med mötet är kartlägga pågående ansökningar inom forskningsmiljön Jönköping Academy for Improvement of Health and Welfare. Har du en ansökan på gång, presentera gärna arbetet under mötet (kortfattat). Detta möte är på svenska och följs upp under seminariet den 19 nov.
Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123
Arrangör:
The Jönköping Academy
|
Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa
18
september
-
18
september
15:00
-
16:30
<p>Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, <a href="mailto:malin.stensson@ju.se">malin.stensson@ju.se</a>. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras! <br /> </p><p>Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/66016767512</p>
18
september
-
18
september
15:00
-
16:30
|
Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa
Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, malin.stensson@ju.se. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras!
Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/66016767512
Arrangör:
Centrum för odontologi och oral hälsa
|
Disputation - Rahel Kebede
20
september
-
20
september
09:00
-
12:00
<p><strong>Avhandlingens titel: </strong><em>Ontology and Knowledge Graph-Based Data Management for Sustainable Buildings: A Case of Digital Product Passport to Enable Circular Economy in the Built Environment</em><br /><strong>Respondent:</strong> Rahel Kebede<br /><strong>Forskarutbildningsämne:</strong> Maskinkonstruktion<br /><strong>Opponent:</strong> Associate Professor Pieter Pauwels, Eindhoven University of Technology, Nederländerna<br /><strong>Huvudhandledare: </strong>Associate Professor Peter Johansson, JTH, Jönköping University</p><p>Välkomna till disputationen!</p>
20
september
-
20
september
09:00
-
12:00
Plats
E1405 (Gjuterisalen)
|
Disputation - Rahel Kebede
Avhandlingens titel: Ontology and Knowledge Graph-Based Data Management for Sustainable Buildings: A Case of Digital Product Passport to Enable Circular Economy in the Built Environment
Respondent: Rahel Kebede
Forskarutbildningsämne: Maskinkonstruktion
Opponent: Associate Professor Pieter Pauwels, Eindhoven University of Technology, Nederländerna
Huvudhandledare: Associate Professor Peter Johansson, JTH, Jönköping University
Välkomna till disputationen!
Arrangör:
Tekniska Högskolan
|
CCD international seminar: The Development of Schoolscapes as a Focus within Linguistic Landscape Research
20
september
-
20
september
10:30
-
12:00
<p>Roswita Dressler is an educational linguistic who examines pre-service and in-service teachers’ understandings of second language teaching and learning. Since many second language teachers in Canada entered teacher education not initially intending to be second language teachers, how they come to understand their role and the pedagogy involved draws on their linguistic identity, the ways in which second language teachers are educated and how second languages are seen in the Canadian context. This has international implications as Canada is often turned to as a leader in second language education based on the history of the world-renowned French Immersion program. Dr. Dressler is an Associate Professor in the Werklund School of Education, University of Calgary.<br /><br />This talk examines the development of schoolscapes as a focus within linguistic landscape research. Drawing upon her own work (e.g., Dressler, 2015; Dressler & Hult, 2024; Liu & Dressler, forthcoming) as well as the work of others (e.g., Biró, 2017; Brown, 2012; Szabó, 2015), Dr. Dressler provides an overview of schoolscapes research and two turns: one pedagogical; one exterior. The focus on pedagogical interventions has received considerable attention (Gorter & Cenoz, 2024), whereas the exteriors of schoolscapes are underrepresented (see Cormier, 2020; Symes, 2020). However, the latter holds promise for highlighting how schoolscapes live within and are sometimes in contrast to, the linguistic landscapes around them. Drawing upon nexus analysis (Scollon & Scollon, 2014), Dr. Dressler highlights how schoolscapes are environments populated by specific individuals, functioning according to specific routines, and home to unique discourses. Their unique positioning within neighbourhoods sheds light on their contributions to the ecology of languages in neighbourhoods.<br /><br />Zoom: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/64383817360">https://ju-se.zoom.us/j/64383817360</a></p>
20
september
-
20
september
10:30
-
12:00
|
CCD international seminar: The Development of Schoolscapes as a Focus within Linguistic Landscape Research
Roswita Dressler is an educational linguistic who examines pre-service and in-service teachers’ understandings of second language teaching and learning. Since many second language teachers in Canada entered teacher education not initially intending to be second language teachers, how they come to understand their role and the pedagogy involved draws on their linguistic identity, the ways in which second language teachers are educated and how second languages are seen in the Canadian context. This has international implications as Canada is often turned to as a leader in second language education based on the history of the world-renowned French Immersion program. Dr. Dressler is an Associate Professor in the Werklund School of Education, University of Calgary.
This talk examines the development of schoolscapes as a focus within linguistic landscape research. Drawing upon her own work (e.g., Dressler, 2015; Dressler & Hult, 2024; Liu & Dressler, forthcoming) as well as the work of others (e.g., Biró, 2017; Brown, 2012; Szabó, 2015), Dr. Dressler provides an overview of schoolscapes research and two turns: one pedagogical; one exterior. The focus on pedagogical interventions has received considerable attention (Gorter & Cenoz, 2024), whereas the exteriors of schoolscapes are underrepresented (see Cormier, 2020; Symes, 2020). However, the latter holds promise for highlighting how schoolscapes live within and are sometimes in contrast to, the linguistic landscapes around them. Drawing upon nexus analysis (Scollon & Scollon, 2014), Dr. Dressler highlights how schoolscapes are environments populated by specific individuals, functioning according to specific routines, and home to unique discourses. Their unique positioning within neighbourhoods sheds light on their contributions to the ecology of languages in neighbourhoods.
Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/64383817360
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Utbildningsråd kandidat och master
24
september
-
24
september
13:00
-
15:00
<p>-</p>
24
september
-
24
september
13:00
-
15:00
|
Utbildningsråd kandidat och master
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Doktorandseminarium - Erfarenheter från forskarstudier i ett arbete utanför högskolan
3
oktober
-
3
oktober
12:05
-
13:00
<p>Ann Aldén, präst, författare, föreläsare och Teologie Dr vid Lunds universitet, ger perspektiv på hur hon använder sig av erfarenheter från sina forskarstudier och sin forskning i sitt arbete utanför högskola/universitet.<br /><br />Seminariet genomförs på svenska på plats i Hc229 och via Zoom.<br />Zoom-länk: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/61867755379?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/61867755379?from=addon</a></p>
3
oktober
-
3
oktober
12:05
-
13:00
|
Doktorandseminarium - Erfarenheter från forskarstudier i ett arbete utanför högskolan
Ann Aldén, präst, författare, föreläsare och Teologie Dr vid Lunds universitet, ger perspektiv på hur hon använder sig av erfarenheter från sina forskarstudier och sin forskning i sitt arbete utanför högskola/universitet.
Seminariet genomförs på svenska på plats i Hc229 och via Zoom. Zoom-länk: https://ju-se.zoom.us/j/61867755379?from=addon
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Lärarutbildningsråd
7
oktober
-
7
oktober
13:00
-
15:00
<p>-</p>
7
oktober
-
7
oktober
13:00
-
15:00
|
Lärarutbildningsråd
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
7
oktober
-
7
oktober
13:15
-
16:00
Kontakta Helena Holmström
<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
7
oktober
-
7
oktober
13:15
-
16:00
Plats
Kontakta Helena Holmström
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
Arrangör:
Jönköping International Business School
|
Utbildningskonferens
14
oktober
-
14
oktober
10:15
-
12:00
<p>Obligatoriskt för undervisande personal på HLK.</p>
14
oktober
-
14
oktober
10:15
-
12:00
|
Utbildningskonferens
Obligatoriskt för undervisande personal på HLK.
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Doktorandseminarium: Engagerad samhällsforskning och om gränsdragningen mellan forskning och aktivism
17
oktober
-
17
oktober
10:00
-
12:00
<p>Jeanette Eggers, forskare inom hållbart skogsbruk vid Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU), kommer att prata om engagerad samhällsforskning och om gränsdragningen mellan forskning och aktivism. Jeanette är också aktiv i Scientist Rebellion, som består av forskare som gör civil olydnad för att förmå makthavarna att lyssna på klimatforskningen och agera. I seminariet kommer det att finnas gott om utrymme för diskussion.<br /><br />Seminariet körs på svenska och helt digitalt på Zoom: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/64491401348?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/64491401348?from=addon</a></p>
17
oktober
-
17
oktober
10:00
-
12:00
|
Doktorandseminarium: Engagerad samhällsforskning och om gränsdragningen mellan forskning och aktivism
Jeanette Eggers, forskare inom hållbart skogsbruk vid Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU), kommer att prata om engagerad samhällsforskning och om gränsdragningen mellan forskning och aktivism. Jeanette är också aktiv i Scientist Rebellion, som består av forskare som gör civil olydnad för att förmå makthavarna att lyssna på klimatforskningen och agera. I seminariet kommer det att finnas gott om utrymme för diskussion.
Seminariet körs på svenska och helt digitalt på Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/64491401348?from=addon
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
CCD-retreat
18
oktober
-
18
oktober
09:00
-
12:00
<p>En halvdag för att diskutera forskningsansökningar för forskningsmiljön CCD:s medlemmar</p>
18
oktober
-
18
oktober
09:00
-
12:00
|
CCD-retreat
En halvdag för att diskutera forskningsansökningar för forskningsmiljön CCD:s medlemmar
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
CCD international seminar: Disability - a category for historical learning and thinking?
18
oktober
-
18
oktober
13:00
-
14:30
<p>Prof. Sebastian Barsch, a History Education professor at the University of Cologne in Germany, will address the challenge of promoting historical thinking beyond conventional master narratives in the wake of global inequalities and increasingly global crises. It is increasingly important to critically question majority views and to make the diversity that actually exists in society fruitful for historical learning. Using disability history as an example, history teaching is faced with the challenge of arguing with categories of social order in order to question the validity of these social orders. In other words, a history lesson that deals with the exclusion and integration of individual groups engages in othering even as it seeks to overcome it. The talk will explore these tensions and also consider the extent to which disability can be the subject of historical learning, and the extent to which the presence of disabled students has an impact on the design of history teaching.<br /><br />Zoom: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/67843537479">https://ju-se.zoom.us/j/67843537479</a></p>
18
oktober
-
18
oktober
13:00
-
14:30
|
CCD international seminar: Disability - a category for historical learning and thinking?
Prof. Sebastian Barsch, a History Education professor at the University of Cologne in Germany, will address the challenge of promoting historical thinking beyond conventional master narratives in the wake of global inequalities and increasingly global crises. It is increasingly important to critically question majority views and to make the diversity that actually exists in society fruitful for historical learning. Using disability history as an example, history teaching is faced with the challenge of arguing with categories of social order in order to question the validity of these social orders. In other words, a history lesson that deals with the exclusion and integration of individual groups engages in othering even as it seeks to overcome it. The talk will explore these tensions and also consider the extent to which disability can be the subject of historical learning, and the extent to which the presence of disabled students has an impact on the design of history teaching.
Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/67843537479
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Halvtidsseminarium - Tina Yngvesson
18
oktober
-
18
oktober
13:00
-
15:00
<p>Välkomna på Tina Yngvessons halvtidsseminarium i pedagogik!<br /><br /><strong>Titel: </strong><br />Parent engagement in the Swedish preschool - an interview study from the parent perspective<br /><br /><strong>Sammanfattning:</strong><br />The focus of the research is to produce knowledge about the relationship between the non-private preschool- and home in Sweden, and to explore how these relationships are articulated in the curriculum for preschool and subsequently implemented, interpreted, transformed, and executed in the context of early childhood education in Sweden. The study will do this through interviews from a parent perspective, and central in this study is the parent’s view on partnerships and participation. In parallel with the concept of participation, this research study also departs in the understanding that the engagement between relevant social agents that are necessary to maintain the democratic right of the child. This conception of children’s right to be heard- and to be informed, states that it is the duty of the parents and community to provide appropriate direction and guidance to the developing child, with the aim of evolving his or her capacities. From this we may learn two things: 1) Parents need to be involved, somehow, and act in a way that give them authority as parents and 2) the state is deciding over parenthood leaving the state as the main parent or caretaker, since parents cannot decide over the state. Overall, the research advocate that parents have the competence to participate in the pedagogical activities of their children’s lives provided they are given forum to do so. Through the concepts of the importance of parents in children’s early childhood education, the study aims to illuminate opportunities and challenges of engagement in early childhood education practices and policies.<br /><br />Zoom: <a href="https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fhb-se.zoom.us%2Fj%2F6084810360&data=05%7C02%7CKarolina.Hyckenberg%40ju.se%7Cc34aa57f12a74ec55e0408dc96d5dfdc%7C7564bc8f37384b4dbd575a02ca6215fb%7C0%7C0%7C638551092531021154%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&sdata=7%2FVuahY7Q6QeOzEgWWHnHTGU1MC8pEwuDQ5M9z1IFlA%3D&reserved=0">https://hb-se.zoom.us/j/6084810360</a></p>
18
oktober
-
18
oktober
13:00
-
15:00
|
Halvtidsseminarium - Tina Yngvesson
Välkomna på Tina Yngvessons halvtidsseminarium i pedagogik!
Titel:
Parent engagement in the Swedish preschool - an interview study from the parent perspective
Sammanfattning:
The focus of the research is to produce knowledge about the relationship between the non-private preschool- and home in Sweden, and to explore how these relationships are articulated in the curriculum for preschool and subsequently implemented, interpreted, transformed, and executed in the context of early childhood education in Sweden. The study will do this through interviews from a parent perspective, and central in this study is the parent’s view on partnerships and participation. In parallel with the concept of participation, this research study also departs in the understanding that the engagement between relevant social agents that are necessary to maintain the democratic right of the child. This conception of children’s right to be heard- and to be informed, states that it is the duty of the parents and community to provide appropriate direction and guidance to the developing child, with the aim of evolving his or her capacities. From this we may learn two things: 1) Parents need to be involved, somehow, and act in a way that give them authority as parents and 2) the state is deciding over parenthood leaving the state as the main parent or caretaker, since parents cannot decide over the state. Overall, the research advocate that parents have the competence to participate in the pedagogical activities of their children’s lives provided they are given forum to do so. Through the concepts of the importance of parents in children’s early childhood education, the study aims to illuminate opportunities and challenges of engagement in early childhood education practices and policies.
Zoom: https://hb-se.zoom.us/j/6084810360
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
JA:s doktorander presenterar pågående forskning
22
oktober
-
22
oktober
15:00
-
16:30
<p>Tillfälle för JA:s doktorander att presentera pågående arbete. Är du intresserad av att presentera, kontakta <a href="mailto:Christina.petersson@ju.se">Christina.petersson@ju.se</a></p><p>Alla är välkomna att ta del av detta seminarium. Ev. dok som man kan ta del av i förväg publiceras <a href="https://ju.se/center/ja/om-oss/hander-pa-ja/startsida-puffarkiv-handelser/2024-01-10-valkommen-till-hostens-seminarier.html">här </a>närmare inpå seminariet.</p><p>Detta seminarium hålls på svenska alt. engelska beroende på doktorandernas önskemål.</p><p>Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
22
oktober
-
22
oktober
15:00
-
16:30
|
JA:s doktorander presenterar pågående forskning
Tillfälle för JA:s doktorander att presentera pågående arbete. Är du intresserad av att presentera, kontakta Christina.petersson@ju.se
Alla är välkomna att ta del av detta seminarium. Ev. dok som man kan ta del av i förväg publiceras här närmare inpå seminariet.
Detta seminarium hålls på svenska alt. engelska beroende på doktorandernas önskemål.
Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123
Arrangör:
The Jönköping Academy
|
Data Methods Initiative seminar presented by Vejune Zemaityte: Data-driven film industry research
23
oktober
-
23
oktober
13:15
-
14:45
Online-contact for zoom link
<p><strong>Dr Vejune Zemaityte</strong> is a Senior Research Fellow in Film Data Analytics at the Baltic Film, Media and Arts School (BFM), Tallinn University, Estonia. Vejune uses data analysis and visualisation techniques, including network analysis, to study global screen industries. She researches film production, theatrical film distribution, film festival circuit, public service television, and historical newsreels.</p><p>Participation in international film festivals is crucial for films, particularly for independent productions in smaller markets, as they facilitate critical recognition, audience engagement, and distribution opportunities. Our research utilizes the Cinando database, managed by Marché du Film - Festival de Cannes, to conduct data-driven analyses of the festival circuit, modeling festivals as a global network and examining the diversity and public value of festival programming. This investigation helps understand why certain films succeed internationally and includes a discussion on the challenges and insights gained from working with "found" data not originally intended for research purposes. This talk will discuss some of the quantitative approaches we applied to the film festival database, highlighting not only our results but also the process of working with so-called “found” data created for reasons other than research. </p><p><a href="https://www.datamethodsinitiative.org/seminars/categories/upcoming-seminars">Find out more via the Data Methods Initiative website </a></p>
23
oktober
-
23
oktober
13:15
-
14:45
Plats
Online-contact for zoom link
|
Data Methods Initiative seminar presented by Vejune Zemaityte: Data-driven film industry research
Dr Vejune Zemaityte is a Senior Research Fellow in Film Data Analytics at the Baltic Film, Media and Arts School (BFM), Tallinn University, Estonia. Vejune uses data analysis and visualisation techniques, including network analysis, to study global screen industries. She researches film production, theatrical film distribution, film festival circuit, public service television, and historical newsreels.
Participation in international film festivals is crucial for films, particularly for independent productions in smaller markets, as they facilitate critical recognition, audience engagement, and distribution opportunities. Our research utilizes the Cinando database, managed by Marché du Film - Festival de Cannes, to conduct data-driven analyses of the festival circuit, modeling festivals as a global network and examining the diversity and public value of festival programming. This investigation helps understand why certain films succeed internationally and includes a discussion on the challenges and insights gained from working with "found" data not originally intended for research purposes. This talk will discuss some of the quantitative approaches we applied to the film festival database, highlighting not only our results but also the process of working with so-called “found” data created for reasons other than research.
Find out more via the Data Methods Initiative website
Arrangör:
Media, Management and Transformation Centre
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
4
november
-
4
november
13:15
-
16:00
Kontakta Helena Holmström
<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
4
november
-
4
november
13:15
-
16:00
Plats
Kontakta Helena Holmström
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
Arrangör:
Jönköping International Business School
|
Forskningsbaserad undervisning - Teori och praktik i samverkan
5
november
-
5
november
08:30
-
16:00
<p>För program, anmälan och call for papers gå till: <a href="https://ju.se/forskningsbaseradundervisning">https://ju.se/forskningsbaseradundervisning</a></p><p>Enheten för samverkan, Högskolan för lärande och kommunikation och Jönköpings kommun</p>
5
november
-
5
november
08:30
-
16:00
|
Forskningsbaserad undervisning - Teori och praktik i samverkan
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Personalmöte 4, Hälsohögskolan
6
november
-
6
november
09:00
-
12:00
<p>Varmt välkomna till personalmöte!</p><p>Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle.</p>
6
november
-
6
november
09:00
-
12:00
|
Personalmöte 4, Hälsohögskolan
Varmt välkomna till personalmöte!
Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle.
Arrangör:
Hälsohögskolan
|
HLK-dag
7
november
-
7
november
09:00
-
12:00
<p>Obligatoriskt för all personal på HLK.</p>
7
november
-
7
november
09:00
-
12:00
|
HLK-dag
Obligatoriskt för all personal på HLK.
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Doktorandseminarium - Concept Work: deconstruction and reconstruction of ideas for your research
7
november
-
7
november
12:05
-
13:00
<p>Annette Hill, professor i MKV vid HLK, presenterar och diskuterar under rubriken “Concept Work: deconstruction and reconstruction of ideas for your research”.<br /><br />Seminariet kommer att genomföras på engelska på plats i Hc229 och via Zoom.<br />Zoom-länk: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/62420924359?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/62420924359?from=addon</a></p>
7
november
-
7
november
12:05
-
13:00
|
Doktorandseminarium - Concept Work: deconstruction and reconstruction of ideas for your research
Annette Hill, professor i MKV vid HLK, presenterar och diskuterar under rubriken “Concept Work: deconstruction and reconstruction of ideas for your research”.
Seminariet kommer att genomföras på engelska på plats i Hc229 och via Zoom. Zoom-länk: https://ju-se.zoom.us/j/62420924359?from=addon
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Vårdforskning i samverkan, ViS - konferens
8
november
-
8
november
09:00
-
15:00
Stationshuset, Bergslagsgatan 2, Göteborg
<p>Vårdforskning i samverkan, ViS, bjuder in till föreläsningar och worshops på temat Integrerad vård</p>
8
november
-
8
november
09:00
-
15:00
Plats
Stationshuset, Bergslagsgatan 2, Göteborg
|
Vårdforskning i samverkan, ViS - konferens
Vårdforskning i samverkan, ViS, bjuder in till föreläsningar och worshops på temat Integrerad vård
Arrangör:
Hälsohögskolan
|
CCD working papers seminar: Using a whole-school approach to teacher professional development and support for highly able students
8
november
-
8
november
10:30
-
12:00
<p>Laura-Elena Runceanu has a PhD in Psychology and is affiliated with CCD. In this seminar, she will engage the participants in a discussion about how to implement a whole-school approach to teacher professional development and address the academic/educational and social-emotional needs of highly able students, including those who are twice- or multi-exceptional. Examples from educational practices will be also included. Currently, there is a growing interest in Sweden in the education of highly able students, although there are no agreed upon terminology, definitions, or models for identification and support recommended in the Swedish educational policies. The International Baccalaureate (IB) is mentioned in the specialist literature (e.g. VanTassel-Baska, 2023; Brody, 2023; Poelzer & Feldhusen, 1997) as an example of a program that meets the academic or educational needs of highly able students. However, there is a need to systematically support all highly able students, including those who are twice- or multi-exceptional, by offering in-service, evidence-informed professional learning development to teachers and support staff on how to address these unique needs, while consulting with the students and their families along the way.<br /><br />Zoom: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/62137451716">https://ju-se.zoom.us/j/62137451716</a></p>
8
november
-
8
november
10:30
-
12:00
|
CCD working papers seminar: Using a whole-school approach to teacher professional development and support for highly able students
Laura-Elena Runceanu has a PhD in Psychology and is affiliated with CCD. In this seminar, she will engage the participants in a discussion about how to implement a whole-school approach to teacher professional development and address the academic/educational and social-emotional needs of highly able students, including those who are twice- or multi-exceptional. Examples from educational practices will be also included. Currently, there is a growing interest in Sweden in the education of highly able students, although there are no agreed upon terminology, definitions, or models for identification and support recommended in the Swedish educational policies. The International Baccalaureate (IB) is mentioned in the specialist literature (e.g. VanTassel-Baska, 2023; Brody, 2023; Poelzer & Feldhusen, 1997) as an example of a program that meets the academic or educational needs of highly able students. However, there is a need to systematically support all highly able students, including those who are twice- or multi-exceptional, by offering in-service, evidence-informed professional learning development to teachers and support staff on how to address these unique needs, while consulting with the students and their families along the way.
Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/62137451716
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Lärarutbildningsråd
11
november
-
11
november
10:00
-
12:00
<p>-</p>
11
november
-
11
november
10:00
-
12:00
|
Lärarutbildningsråd
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa
13
november
-
13
november
15:00
-
16:30
<p>Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, <a href="mailto:malin.stensson@ju.se">malin.stensson@ju.se</a>. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras! </p><p>Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/62080166212</p>
13
november
-
13
november
15:00
-
16:30
|
Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa
Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, malin.stensson@ju.se. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras!
Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/62080166212
Arrangör:
Centrum för odontologi och oral hälsa
|
Forskningsmöte för disputerade forskare
19
november
-
19
november
15:00
-
16:30
<p>Syfte med mötet är följa upp pågående ansökningar inom forskningsmiljön Jönköping Academy for Improvement of Health and Welfare, samt ha en dialog kring nya forskningsidéer.</p><p>Detta seminarium är digitalt och hålls på svenska.</p><p>Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
19
november
-
19
november
15:00
-
16:30
|
Forskningsmöte för disputerade forskare
Syfte med mötet är följa upp pågående ansökningar inom forskningsmiljön Jönköping Academy for Improvement of Health and Welfare, samt ha en dialog kring nya forskningsidéer.
Detta seminarium är digitalt och hålls på svenska.
Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123
Arrangör:
The Jönköping Academy
|
Halvtidsseminarium - Margareta Lindström
20
november
-
20
november
13:00
-
15:00
A521 Högskolan i Borås och Zoom
<p>Välkomna på Margareta Lindströms halvtidsseminarium i pedagogik!<br /><br /><strong>Titel:</strong><br />Läsaktiviteter med bilderböcker i förskolan<br /><br /><strong>Sammanfattning:</strong><br />Mitt forskningsprojekt intresserar sig för hur läsaktiviteter med bilderböcker (fysiska och digitala) produceras i förskolan. Genom att följa bilderboken och vad som händer kring bilderbokens texter, bilder och innehåll på en förskoleavdelning med barn i åldrarna 3–6 år har fokus riktats mot hur olika resurser samhandlar i läsaktiviteter och vilken betydelse detta får.<br /><br />Teoretiska utgångspunkter tas i posthumanistiska teoribildningar och närmare bestämt i Karen Barads (2007) agentiska realism, där agens uppfattas uppstå i samhandlingar mellan levande och icke levande materia och diskurser. Detta innebär att fokus förskjuts från det mänskliga agerandet, som exempelvis hur vuxna läser högt för barn, till vad som sker i samhandlingar mellan exempelvis bilderböckers bilder, texter och innehåll, barn, pedagoger, möbler, tid och rum. På detta sätt vill jag koppla ett bredare grepp om förskolans läsaktiviteter, som kan bidra till en ökad förståelse för hur dessa kan stöttas och därigenom stimulera barns läsning i förskolan.<br /><br />Zoom: <a href="https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fhb-se.zoom.us%2Fj%2F67568112027&data=05%7C02%7CKarolina.Hyckenberg%40ju.se%7Cce67b0e4af564141713608dc74f0c190%7C7564bc8f37384b4dbd575a02ca6215fb%7C0%7C0%7C638513824588517301%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&sdata=dbcJNhs%2BAXVa1UtRtTkWM3e0GOWnozAGvWNHZOXgT6E%3D&reserved=0">https://hb-se.zoom.us/j/67568112027</a></p>
20
november
-
20
november
13:00
-
15:00
Plats
A521 Högskolan i Borås och Zoom
|
Halvtidsseminarium - Margareta Lindström
Välkomna på Margareta Lindströms halvtidsseminarium i pedagogik!
Titel:
Läsaktiviteter med bilderböcker i förskolan
Sammanfattning:
Mitt forskningsprojekt intresserar sig för hur läsaktiviteter med bilderböcker (fysiska och digitala) produceras i förskolan. Genom att följa bilderboken och vad som händer kring bilderbokens texter, bilder och innehåll på en förskoleavdelning med barn i åldrarna 3–6 år har fokus riktats mot hur olika resurser samhandlar i läsaktiviteter och vilken betydelse detta får.
Teoretiska utgångspunkter tas i posthumanistiska teoribildningar och närmare bestämt i Karen Barads (2007) agentiska realism, där agens uppfattas uppstå i samhandlingar mellan levande och icke levande materia och diskurser. Detta innebär att fokus förskjuts från det mänskliga agerandet, som exempelvis hur vuxna läser högt för barn, till vad som sker i samhandlingar mellan exempelvis bilderböckers bilder, texter och innehåll, barn, pedagoger, möbler, tid och rum. På detta sätt vill jag koppla ett bredare grepp om förskolans läsaktiviteter, som kan bidra till en ökad förståelse för hur dessa kan stöttas och därigenom stimulera barns läsning i förskolan.
Zoom: https://hb-se.zoom.us/j/67568112027
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
CCD international seminar: Supporting students to use generative AI tools ethically and effectively in academic writing
22
november
-
22
november
10:30
-
12:00
<p>Ursula Wingate, a Professor of Language Education at King's College London, will discuss supporting students in using generative AI tools ethically and effectively in academic writing. Drawing on the concept of translanguaging, she will first explore the role of a non-generative tool, machine translation, in assisting multilingual students with text composition.</p><p>She will then present the design, delivery and outcomes of a pedagogical intervention funded by the King’s College Teaching Fund. The intervention aimed to equalise opportunities for writers from diverse linguistic backgrounds and to enable digitally less experienced students to use the most effective tools for the enhancement of their texts.</p><p>Four student collaborators were recruited to assist in the implementation and evaluation of workshops on the use of AI tools. The workshops were informed by focus group discussions with students from both undergraduate and postgraduate programmes. The findings show a mismatch between evolving university policies and students’ perceptions and use of AI tools. Frequent changes in regulations also posed challenges to our development of the AI workshops. The talk will conclude with a discussion of AI policies and regulations and their impact on levelling the linguistic playing field for non-native speakers of English.<br /><br />Zoom: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/68893618604">https://ju-se.zoom.us/j/68893618604</a></p>
22
november
-
22
november
10:30
-
12:00
|
CCD international seminar: Supporting students to use generative AI tools ethically and effectively in academic writing
Ursula Wingate, a Professor of Language Education at King's College London, will discuss supporting students in using generative AI tools ethically and effectively in academic writing. Drawing on the concept of translanguaging, she will first explore the role of a non-generative tool, machine translation, in assisting multilingual students with text composition.
She will then present the design, delivery and outcomes of a pedagogical intervention funded by the King’s College Teaching Fund. The intervention aimed to equalise opportunities for writers from diverse linguistic backgrounds and to enable digitally less experienced students to use the most effective tools for the enhancement of their texts.
Four student collaborators were recruited to assist in the implementation and evaluation of workshops on the use of AI tools. The workshops were informed by focus group discussions with students from both undergraduate and postgraduate programmes. The findings show a mismatch between evolving university policies and students’ perceptions and use of AI tools. Frequent changes in regulations also posed challenges to our development of the AI workshops. The talk will conclude with a discussion of AI policies and regulations and their impact on levelling the linguistic playing field for non-native speakers of English.
Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/68893618604
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Seminar with Stephen Billett, Griffith University, Australia - Integrating innovations and learning at work
25
november
-
25
november
10:00
-
12:00
<p>This presentation draws on two investigations undertaken in small to medium size enterprises in Singapore and how the processes of innovation were initiated, supported, enacted and evaluated, and the reciprocal learning that arose.</p><p><a href="https://experts.griffith.edu.au/19067-stephen-billett">More info on Stephen ></a></p><p>This seminar will be held in English and is conducted in hybrid form, with the possibility to participate at the School of Health and Welfare, room Ga934, alternatively through the link https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
25
november
-
25
november
10:00
-
12:00
|
Seminar with Stephen Billett, Griffith University, Australia - Integrating innovations and learning at work
This presentation draws on two investigations undertaken in small to medium size enterprises in Singapore and how the processes of innovation were initiated, supported, enacted and evaluated, and the reciprocal learning that arose.
More info on Stephen >
This seminar will be held in English and is conducted in hybrid form, with the possibility to participate at the School of Health and Welfare, room Ga934, alternatively through the link https://ju-se.zoom.us/j/63657022123
Arrangör:
The Jönköping Academy
|
Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet
25
november
-
25
november
10:15
-
12:00
<p>Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet</p>
25
november
-
25
november
10:15
-
12:00
|
Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet
Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Webbinarium om forskningsfinansiering
26
november
-
27
november
08:30
-
12:00
<p>Välkommen till det årliga webbinariet om forskningsfinansiering för högskolorna i Västsverige! </p><p>Datum: 26-27 november</p><p>Tid: 08:30-12:00</p><p>Plats: Zoom (länk skickas ut till anmälda deltagare en vecka innan webinariet) </p><p> </p><p><strong>Anmälan: Fyll i <a href="https://esmaker.net/nx2/s.aspx?id=df3e59535806">anmälningsformuläret</a> senast 18 november</strong></p><p> </p><p>Dag 1: Svenska statliga finansiärer presenterar sin verksamhet</p><p>Dag 2: JU:s Grants Office presenterar olika möjligheter till EU-finansiering</p><p>Alla presentationer hålls på engelska. För mer information, kontakta linda.olsson@ju.se eller shira.becker@ju.se.</p><p> </p>
26
november
-
27
november
08:30
-
12:00
|
Webbinarium om forskningsfinansiering
Välkommen till det årliga webbinariet om forskningsfinansiering för högskolorna i Västsverige!
Datum: 26-27 november
Tid: 08:30-12:00
Plats: Zoom (länk skickas ut till anmälda deltagare en vecka innan webinariet)
Anmälan: Fyll i anmälningsformuläret senast 18 november
Dag 1: Svenska statliga finansiärer presenterar sin verksamhet
Dag 2: JU:s Grants Office presenterar olika möjligheter till EU-finansiering
Alla presentationer hålls på engelska. För mer information, kontakta linda.olsson@ju.se eller shira.becker@ju.se.
Arrangör:
Jönköping University
|
Forskning om Nära vård
26
november
-
26
november
09:00
-
14:30
<p>En idégenererande mötesplats om nuläge och behov av forskning i den Nära vården.</p><p>Dagen vänder sig till chefer och medarbetare i Region Jönköpings län, länets kommuner, och forskare på Jönköping University samt övriga intresserade. Dagen kommer innehålla exempel på pågående forskning och diskussioner.</p><p>Träffen arrangeras på Rosenlunds vårdcentrum av JU, JA, RJL och Kommunal utveckling och hålls på svenska.</p><p><a href="https://ju.se/download/18.6c11b43b1901fdd27c818704/1718895864551/Inbjudan%20forskning%20i%20den%20N%C3%A4ra%20v%C3%A5rden%2026%20nov.pdf">Se mer info och anmälan ></a></p>
26
november
-
26
november
09:00
-
14:30
Plats
Rosenlunds vårdcentrum
|
Forskning om Nära vård
En idégenererande mötesplats om nuläge och behov av forskning i den Nära vården.
Dagen vänder sig till chefer och medarbetare i Region Jönköpings län, länets kommuner, och forskare på Jönköping University samt övriga intresserade. Dagen kommer innehålla exempel på pågående forskning och diskussioner.
Träffen arrangeras på Rosenlunds vårdcentrum av JU, JA, RJL och Kommunal utveckling och hålls på svenska.
Se mer info och anmälan >
Arrangör:
The Jönköping Academy
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
2
december
-
2
december
13:15
-
16:00
Kontakta Helena Holmström
<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
2
december
-
2
december
13:15
-
16:00
Plats
Kontakta Helena Holmström
|
Council of Undergraduate and Master Education (CUME)
Arrangör:
Jönköping International Business School
|
Utbildningsråd kandidat och master
4
december
-
4
december
10:00
-
12:00
<p>-</p>
4
december
-
4
december
10:00
-
12:00
|
Utbildningsråd kandidat och master
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Doktorandseminarium - Att gör om sin avhandling till bok
5
december
-
5
december
12:05
-
13:00
<p>Susanne Lundholm och Sigrid Ekblad från bokförlaget Studentlitteratur presenterar och diskuterar runt processen när doktorander vill göra om sin avhandling till en lärobok på nämnda förlag. Tips förmedlas och möjlighet till frågor ges.<br /><br />Seminariet genomförs på svenska via Zoom.<br />Zoom-länk: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/69636770103?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/69636770103?from=addon</a></p>
5
december
-
5
december
12:05
-
13:00
|
Doktorandseminarium - Att gör om sin avhandling till bok
Susanne Lundholm och Sigrid Ekblad från bokförlaget Studentlitteratur presenterar och diskuterar runt processen när doktorander vill göra om sin avhandling till en lärobok på nämnda förlag. Tips förmedlas och möjlighet till frågor ges.
Seminariet genomförs på svenska via Zoom. Zoom-länk: https://ju-se.zoom.us/j/69636770103?from=addon
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Lärarutbildningsråd
5
december
-
5
december
13:00
-
15:00
<p>-</p>
5
december
-
5
december
13:00
-
15:00
|
Lärarutbildningsråd
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
CCD seminarium: Ansökningsseminarium
6
december
-
6
december
10:30
-
12:00
<p>CCD-medlemmar seminariebehandlar sina forskningsansökningar. Alla deltagare förväntas läsa ansökningarna i förväg. Vänligen kontakta <a href="mailto:radu.dinu@ju.se">Radu Dinu</a> för att få texterna.<br /><br />Zoom: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/66135331054">https://ju-se.zoom.us/j/66135331054</a></p>
6
december
-
6
december
10:30
-
12:00
|
CCD seminarium: Ansökningsseminarium
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Seminarium om patientsäkerhet
10
december
-
10
december
15:00
-
16:30
<p><strong>Seminarium om patientsäkerhet med utvecklingschef och doktorand Charlotte Engvall</strong><br />Patientsäkerhet och vårdskador ur ett sjukvårds- respektive patientperspektiv.</p><p>Detta seminarium är på svenska och sker digitalt.</p><p><a href="https://ju.se/center/ja/om-oss/hander-pa-ja/startsida-puffarkiv-handelser/2024-01-10-valkommen-till-hostens-seminarier.html">Läs mer om seminariet och höstens övriga träffar på Jönköping Academy for Improvement of Health and Welfare ></a></p><p>Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
10
december
-
10
december
15:00
-
16:30
|
Seminarium om patientsäkerhet
Arrangör:
The Jönköping Academy
|
Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa
18
december
-
18
december
15:00
-
16:30
<p>Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, <a href="mailto:malin.stensson@ju.se">malin.stensson@ju.se</a>. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras! </p><p>Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/65241776818</p>
18
december
-
18
december
15:00
-
16:30
|
Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa
Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, malin.stensson@ju.se. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras!
Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/65241776818
Arrangör:
Centrum för odontologi och oral hälsa
|
|
|