Kalendarium

Events in English
jan
feb
mar
apr
maj
jun
jul
aug
sep
okt
nov
dec

Augusti

HLK-dag

15 augusti - 15 augusti

09:00 - 12:00

Hc218

<p>Obligatoriskt f&ouml;r all personal p&aring; HLK.</p>
15 augusti - 15 augusti
09:00 - 12:00

Plats

Hc218


Direktlänk

HLK-dag

Obligatoriskt för all personal på HLK.


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Spikning - Dinesh Sundaram

20 augusti - 20 augusti

09:30 - 09:45

Research corner JTH

<p>Dinesh Sundaram, doktorand i Material och tillverkningsprocesser spikar sin doktorsavhandling&nbsp;tisdagen den 20&nbsp;augusti.</p><p>Spikningen &auml;ger rum i JTHs entr&eacute; klockan 09.30 och alla &auml;r v&auml;lkomna att n&auml;rvara vid ceremonin. D&auml;refter bjuds alla p&aring; &quot;spikt&aring;rta&quot; och kaffe i Galleriet.</p><p>Spikningen &auml;r en gammal tradition som inneb&auml;r att avhandlingen offentligg&ouml;rs och att inga &auml;ndringar l&auml;ngre f&aring;r g&ouml;ras.&nbsp;</p><p>Dinesh Sundarams avhandling har titeln&nbsp;<em>&quot;Gas Evolution and Transport in Foundry Sands&quot;</em>.</p><p>Dinesh f&ouml;rsvarar sin avhandling torsdagen den 12&nbsp;september, kl 10.00 i E1405 (Gjuterisalen).</p>
20 augusti - 20 augusti
09:30 - 09:45

Plats

Research corner JTH


Direktlänk

Spikning - Dinesh Sundaram

Dinesh Sundaram, doktorand i Material och tillverkningsprocesser spikar sin doktorsavhandling tisdagen den 20 augusti.

Spikningen äger rum i JTHs entré klockan 09.30 och alla är välkomna att närvara vid ceremonin. Därefter bjuds alla på "spiktårta" och kaffe i Galleriet.

Spikningen är en gammal tradition som innebär att avhandlingen offentliggörs och att inga ändringar längre får göras. 

Dinesh Sundarams avhandling har titeln "Gas Evolution and Transport in Foundry Sands".

Dinesh försvarar sin avhandling torsdagen den 12 september, kl 10.00 i E1405 (Gjuterisalen).


Arrangör: Tekniska Högskolan

Personalmöte JTH

20 augusti - 20 augusti

14:00 - 15:00

B1024

<p>Personalm&ouml;te</p>
20 augusti - 20 augusti
14:00 - 15:00

Plats

B1024


Direktlänk

Personalmöte JTH

Personalmöte


Arrangör: Tekniska Högskolan

MMTC seminar presented by Per Davidsson

21 augusti - 21 augusti

12:00 - 13:00

B6046 and online

<p>MMTC seminar presented by Per Davidsson</p><p>Seminar title: <strong>&ldquo;External Enablement of Entrepreneurial Action and Outcomes: Development of a Research Program</strong></p>
21 augusti - 21 augusti
12:00 - 13:00

Plats

B6046 and online


Direktlänk

MMTC seminar presented by Per Davidsson

MMTC seminar presented by Per Davidsson

Seminar title: “External Enablement of Entrepreneurial Action and Outcomes: Development of a Research Program


Arrangör: Media, Management and Transformation Centre

Brenda Zierler - workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning

22 augusti - 22 augusti

15:00 - 16:30

Ga529

<p>Brenda Zierler, University of Washington facilities a workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning.</p><p>Brenda works to improve the quality and safety of care for patients with cardiovascular disease. Also developing clinical guidelines, implementing and evaluating team training strategies, and conducting evaluation research of the interventions.</p><p><a href="https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fnursing.uw.edu%2Fperson%2Fbrenda-zierler%2F&amp;data=05%7C02%7Csofie.rotstedt%40ju.se%7C4194b15680bd440918f208dc90f58e4c%7C7564bc8f37384b4dbd575a02ca6215fb%7C0%7C0%7C638544631531070629%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&amp;sdata=khRWaNj0B7MuwqFtzyWHz3FkLUK6ANgMxglOckYBhsg%3D&amp;reserved=0">Brenda Zierler | School of Nursing (uw.edu)</a></p><p>The seminar is in English and will be held in room Ga529 and is hosted by J&ouml;nk&ouml;ping Academy and <a href="https://ju.se/forskning/forskningsinriktningar/sihw.html">SIHW</a>.</p>
22 augusti - 22 augusti
15:00 - 16:30

Plats

Ga529


Direktlänk

Brenda Zierler - workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning

Brenda Zierler, University of Washington facilities a workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning.

Brenda works to improve the quality and safety of care for patients with cardiovascular disease. Also developing clinical guidelines, implementing and evaluating team training strategies, and conducting evaluation research of the interventions.

Brenda Zierler | School of Nursing (uw.edu)

The seminar is in English and will be held in room Ga529 and is hosted by Jönköping Academy and SIHW.


Arrangör: Centre for Entrepreneurship and Spatial Economics

Brenda Zierler - workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning

22 augusti - 22 augusti

15:00 - 16:30

Ga529

<p>Brenda Zierler, University of Washington facilities a workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning.</p><p>Brenda works to improve the quality and safety of care for patients with cardiovascular disease. Also developing clinical guidelines, implementing and evaluating team training strategies, and conducting evaluation research of the interventions.</p><p><a href="https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fnursing.uw.edu%2Fperson%2Fbrenda-zierler%2F&amp;data=05%7C02%7Csofie.rotstedt%40ju.se%7C4194b15680bd440918f208dc90f58e4c%7C7564bc8f37384b4dbd575a02ca6215fb%7C0%7C0%7C638544631531070629%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&amp;sdata=khRWaNj0B7MuwqFtzyWHz3FkLUK6ANgMxglOckYBhsg%3D&amp;reserved=0">Brenda Zierler | School of Nursing (uw.edu)</a></p><p>The seminar is in English and will be held in room Ga529 and is hosted by J&ouml;nk&ouml;ping Academy and <a href="https://ju.se/forskning/forskningsinriktningar/sihw.html">SIHW</a>.</p>
22 augusti - 22 augusti
15:00 - 16:30

Plats

Ga529


Direktlänk

Brenda Zierler - workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning

Brenda Zierler, University of Washington facilities a workshop on Quality Improvement and Interprofessional learning.

Brenda works to improve the quality and safety of care for patients with cardiovascular disease. Also developing clinical guidelines, implementing and evaluating team training strategies, and conducting evaluation research of the interventions.

Brenda Zierler | School of Nursing (uw.edu)

The seminar is in English and will be held in room Ga529 and is hosted by Jönköping Academy and SIHW.


Arrangör: The Jönköping Academy

Jönköpings kommun välkomnar alla studenter till Jönköping

23 augusti - 23 augusti

09:30 - 10:30

JU-Aulan, He102

<p>Kom och h&ouml;r vad kommunen har att erbjuda dig som student. De bjuder p&aring; en fika och delar ut en gratis patch&nbsp;till din studentoverall.&nbsp;</p>
23 augusti - 23 augusti
09:30 - 10:30

Plats

JU-Aulan, He102


Direktlänk

Jönköpings kommun välkomnar alla studenter till Jönköping

Kom och hör vad kommunen har att erbjuda dig som student. De bjuder på en fika och delar ut en gratis patch till din studentoverall. 


Arrangör: Jönköping University

JU-fest 30 år

23 augusti - 23 augusti

17:30 - 00:00

Tändsticksområdet

<p>V&auml;lkommen till firandet av JU trettio &aring;r den 23 augusti under l&auml;ttsamma former. Det &auml;r nu trettio &aring;r sedan JU signerade avtalet med staten om att bli en stiftelseh&ouml;gskola. Detta kommer vi uppm&auml;rksamma genom en gemensam fest f&ouml;r JU:s anst&auml;llda och studenter. &nbsp;En mer formell inbjudan, d&auml;r du anm&auml;ler dig, &nbsp;kommer skickas ut i b&ouml;rjan av augusti.</p><p>&nbsp;</p><p>Ungef&auml;rligt program:</p><p>&nbsp;</p><p>17:30&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Samling p&aring; respektive fackh&ouml;gskola. Vd inleder</p><p>18:15&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Alla anst&auml;llda sluter upp i Arkaden p&aring; HLK f&ouml;r bubbel och tal</p><p>19:00&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Promenad ner till T&auml;ndsticksomr&aring;det och Akademien.</p><p>19:30 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Gemensam festivitet med studenter, &nbsp;l&auml;ttare mat, dryck och underh&aring;llning. Festen &auml;r &ouml;ppen till sent.</p>
23 augusti - 23 augusti
17:30 - 00:00

Plats

Tändsticksområdet


Direktlänk

JU-fest 30 år

Välkommen till firandet av JU trettio år den 23 augusti under lättsamma former. Det är nu trettio år sedan JU signerade avtalet med staten om att bli en stiftelsehögskola. Detta kommer vi uppmärksamma genom en gemensam fest för JU:s anställda och studenter.  En mer formell inbjudan, där du anmäler dig,  kommer skickas ut i början av augusti.

 

Ungefärligt program:

 

17:30               Samling på respektive fackhögskola. Vd inleder

18:15               Alla anställda sluter upp i Arkaden på HLK för bubbel och tal

19:00               Promenad ner till Tändsticksområdet och Akademien.

19:30               Gemensam festivitet med studenter,  lättare mat, dryck och underhållning. Festen är öppen till sent.


Arrangör: Jönköping University

Lärarutbildningsråd

26 augusti - 26 augusti

13:00 - 15:00

Ha208

<p>-</p>
26 augusti - 26 augusti
13:00 - 15:00

Plats

Ha208


Direktlänk

Lärarutbildningsråd

-


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Spikning - Rahel Kebede

27 augusti - 27 augusti

09:30 - 09:45

Research corner JTH

<p>Rahel Kebede, doktorand i Maskinkonstruktion spikar sin doktorsavhandling&nbsp;tisdagen den 27 augusti.</p><p>Spikningen &auml;ger rum i JTHs entr&eacute; klockan 09.30 och alla &auml;r v&auml;lkomna att n&auml;rvara vid ceremonin. D&auml;refter bjuds alla p&aring; &quot;spikt&aring;rta&quot; och kaffe i Galleriet.</p><p>Spikningen &auml;r en gammal tradition som inneb&auml;r att avhandlingen offentligg&ouml;rs och att inga &auml;ndringar l&auml;ngre f&aring;r g&ouml;ras.&nbsp;</p><p>Rahel Kebedes avhandling har titeln&nbsp;<em>&quot;Ontology and Knowledge Graph-Based Data Management for Sustainable Buildings: A Case of Digital Product Passport to Enable Circular Economy in the Built Environment&quot;</em>.</p><p>Rahel f&ouml;rsvarar sin avhandling fredagen den 20 september, kl 09.00 i E1405 (Gjuterisalen).</p>
27 augusti - 27 augusti
09:30 - 09:45

Plats

Research corner JTH


Direktlänk

Spikning - Rahel Kebede

Rahel Kebede, doktorand i Maskinkonstruktion spikar sin doktorsavhandling tisdagen den 27 augusti.

Spikningen äger rum i JTHs entré klockan 09.30 och alla är välkomna att närvara vid ceremonin. Därefter bjuds alla på "spiktårta" och kaffe i Galleriet.

Spikningen är en gammal tradition som innebär att avhandlingen offentliggörs och att inga ändringar längre får göras. 

Rahel Kebedes avhandling har titeln "Ontology and Knowledge Graph-Based Data Management for Sustainable Buildings: A Case of Digital Product Passport to Enable Circular Economy in the Built Environment".

Rahel försvarar sin avhandling fredagen den 20 september, kl 09.00 i E1405 (Gjuterisalen).


Arrangör: Tekniska Högskolan

Doktorandseminarium - Forskning med yngre barn

29 augusti - 29 augusti

12:05 - 13:00

Hc229 och Zoom

<p>Catarina Schmidt, docent i pedagogik p&aring; HLK, presenterar och diskuterar under rubriken &rdquo;Forskning med yngre barn&rdquo;.<br /><br />Seminariet genomf&ouml;rs p&aring; svenska p&aring; plats i Hc229 och via Zoom.<br />Zoom-l&auml;nk:&nbsp;p&aring; <a href="https://ju-se.zoom.us/j/63285705263?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/63285705263?from=addon</a></p>
29 augusti - 29 augusti
12:05 - 13:00

Plats

Hc229 och Zoom


Direktlänk

Doktorandseminarium - Forskning med yngre barn

Catarina Schmidt, docent i pedagogik på HLK, presenterar och diskuterar under rubriken ”Forskning med yngre barn”.

Seminariet genomförs på svenska på plats i Hc229 och via Zoom.
Zoom-länk: på https://ju-se.zoom.us/j/63285705263?from=addon


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation
September

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

4 september - 4 september

13:15 - 16:00

Kontakta Helena Holmström

<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmstr&ouml;m (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
4 september - 4 september
13:15 - 16:00

Plats

Kontakta Helena Holmström


Direktlänk

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

For more information about CUME click here

Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions


Arrangör: Centre for Entrepreneurship and Spatial Economics

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

4 september - 4 september

13:15 - 16:00

Kontakta Helena Holmström

<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmstr&ouml;m (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
4 september - 4 september
13:15 - 16:00

Plats

Kontakta Helena Holmström


Direktlänk

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

For more information about CUME click here

Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions


Arrangör: Jönköping International Business School

Online seminar hosted by the Data Methods Initiative and MMTC presented by Ulrich Matter

4 september - 4 september

13:15 - 14:45

Online - contact for zoom link

<p>&nbsp;</p><p>Ulrich Matter: Search Engines, Online News, and Political Polarization</p><p><a target="_blank" href="https://umatter.github.io/">Ulrich</a> is Assistant Professor at the University of St. Gallen, working on topics related to web technologies, data science, quantitative political economics, and online media economics. He is the author of the book &quot;<a target="_blank" href="https://umatter.github.io/BigData/">Big Data Analytics: A Guide to Data Science Practitioners Making the Transition to Big Data</a>&quot;.</p><p>&nbsp;</p><p>Abstract of the the paper: Algorithmic personalization of information provision has been widely debated, with concerns that it may lead to segregation and political polarization. This study aims to investigate the impact of web search personalization on political polarization, focusing on online news and Google&#39;s search engine. We designed two experiments using 300 US-based synthetic web users, or &quot;bots,&quot; with a human-like appearance and randomized individual characteristics, who were active for a 12-month period. Our findings reveal that web search personalization indeed intensifies informational segregation between users with liberal and conservative political preferences, as well as between users with varying privacy settings. However, our results suggest that the likelihood of an increased polarization due to personalized search results is nevertheless low.</p><p>Find out more here&nbsp;https://www.datamethodsinitiative.org/post/ulrich-matter</p>
4 september - 4 september
13:15 - 14:45

Plats

Online - contact for zoom link


Direktlänk

Online seminar hosted by the Data Methods Initiative and MMTC presented by Ulrich Matter

 

Ulrich Matter: Search Engines, Online News, and Political Polarization

Ulrich is Assistant Professor at the University of St. Gallen, working on topics related to web technologies, data science, quantitative political economics, and online media economics. He is the author of the book "Big Data Analytics: A Guide to Data Science Practitioners Making the Transition to Big Data".

 

Abstract of the the paper: Algorithmic personalization of information provision has been widely debated, with concerns that it may lead to segregation and political polarization. This study aims to investigate the impact of web search personalization on political polarization, focusing on online news and Google's search engine. We designed two experiments using 300 US-based synthetic web users, or "bots," with a human-like appearance and randomized individual characteristics, who were active for a 12-month period. Our findings reveal that web search personalization indeed intensifies informational segregation between users with liberal and conservative political preferences, as well as between users with varying privacy settings. However, our results suggest that the likelihood of an increased polarization due to personalized search results is nevertheless low.

Find out more here https://www.datamethodsinitiative.org/post/ulrich-matter


Arrangör: Media, Management and Transformation Centre

CCD international seminar: What do we still call a masterpiece? A statistical conclusion on the role of the canon

6 september - 6 september

10:30 - 12:00

Zoom

<p>Voica Pu?ca?iu PhD, is a lecturer in Modern and Contemporary Art History at Babe?-Bolyai University. In her research she focuses on a sociological approach to art as well as on collective memory and methods of Digital Art History. The theme of this seminar started from a survey over what people call a &lsquo;masterpiece&rsquo;. The over 200 respondents were fine art and art history students and scholars from two Cluj-Napoca universities and they were all asked to name 3 to 5 works of art which they would consider masterpieces. The artworks could belong to any style or medium of the visual arts. Expanding and challenging the cannon is &ndash; at least in theory &ndash; a common practice (Hessel, 2022; Danto, 1995Broude &amp; Gerrard, 1996; etc. ) and it is, more often than not the declaration of most lecturers interviewed during this survey. And yet the canon provides structure and safety (Langfeld, 2018) and is both a form of cultural memory (Assmann, 2010) and a generator of further collective memories. The results of this survey further prove, that at least in using the term &lsquo;masterpiece&rsquo; the classical art historical cannon was being upheld as the range of artworks mentioned is particularly limited.<br /><br />Zoom:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/62802970001">https://ju-se.zoom.us/j/62802970001</a></p>
6 september - 6 september
10:30 - 12:00

Plats

Zoom


Direktlänk

CCD international seminar: What do we still call a masterpiece? A statistical conclusion on the role of the canon

Voica Pu?ca?iu PhD, is a lecturer in Modern and Contemporary Art History at Babe?-Bolyai University. In her research she focuses on a sociological approach to art as well as on collective memory and methods of Digital Art History. The theme of this seminar started from a survey over what people call a ‘masterpiece’. The over 200 respondents were fine art and art history students and scholars from two Cluj-Napoca universities and they were all asked to name 3 to 5 works of art which they would consider masterpieces. The artworks could belong to any style or medium of the visual arts. Expanding and challenging the cannon is – at least in theory – a common practice (Hessel, 2022; Danto, 1995Broude & Gerrard, 1996; etc. ) and it is, more often than not the declaration of most lecturers interviewed during this survey. And yet the canon provides structure and safety (Langfeld, 2018) and is both a form of cultural memory (Assmann, 2010) and a generator of further collective memories. The results of this survey further prove, that at least in using the term ‘masterpiece’ the classical art historical cannon was being upheld as the range of artworks mentioned is particularly limited.

Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/62802970001


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Doktorandseminarium - Perspectives on research in and between cultures and languages

6 september - 6 september

12:05 - 13:00

Hc229 och Zoom

<p>&Aring;sa Nilsson Dahlstr&ouml;m, universitetslektor i Globala studier p&aring; HLK, presenterar och diskuterar under rubriken &ldquo;Perspectives on research in and between cultures and languages.&rdquo;<br /><br />Seminariet kommer att genomf&ouml;ras p&aring; engelska p&aring; plats i&nbsp;Hc229 och via Zoom.<br />Zoom-l&auml;nk:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/65212397118?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/65212397118?from=addon</a></p>
6 september - 6 september
12:05 - 13:00

Plats

Hc229 och Zoom


Direktlänk

Doktorandseminarium - Perspectives on research in and between cultures and languages

Åsa Nilsson Dahlström, universitetslektor i Globala studier på HLK, presenterar och diskuterar under rubriken “Perspectives on research in and between cultures and languages.”

Seminariet kommer att genomföras på engelska på plats i Hc229 och via Zoom.
Zoom-länk: https://ju-se.zoom.us/j/65212397118?from=addon


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet

9 september - 9 september

10:15 - 12:00

Hb221

<p>L&auml;rarutbildningskonferens f&ouml;r Grundl&auml;rarprogrammet och &Auml;mnesl&auml;rarprogrammet</p>
9 september - 9 september
10:15 - 12:00

Plats

Hb221


Direktlänk

Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet

Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Personalmöte 3, Hälsohögskolan

11 september - 11 september

09:00 - 12:00

<p>Varmt v&auml;lkomna till personalm&ouml;te!</p><p>Program och m&ouml;tesl&auml;nk kommer vid senare tillf&auml;lle.&nbsp;</p>
11 september - 11 september
09:00 - 12:00

Plats

-


Direktlänk

Personalmöte 3, Hälsohögskolan

Varmt välkomna till personalmöte!

Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle. 


Arrangör: Centre for Entrepreneurship and Spatial Economics

Personalmöte 3, Hälsohögskolan

11 september - 11 september

09:00 - 12:00

<p>Varmt v&auml;lkomna till personalm&ouml;te!</p><p>Program och m&ouml;tesl&auml;nk kommer vid senare tillf&auml;lle.</p>
11 september - 11 september
09:00 - 12:00

Plats

-


Direktlänk

Personalmöte 3, Hälsohögskolan

Varmt välkomna till personalmöte!

Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle.


Arrangör: Hälsohögskolan

Disputation - Dinesh Sundaram

12 september - 12 september

10:00 - 13:00

E1405 (Gjuterisalen)

<p><strong>Avhandlingens titel:</strong>&nbsp;<em>Gas Evolution and Transport in Foundry Sands</em><br /><strong>Respondent:</strong>&nbsp;Dinesh Sundaram<br /><strong>Forskarutbildnings&auml;mne:&nbsp;</strong>Material och tillverkningsprocesser<br /><strong>Opponent:&nbsp;</strong>Professor Michal Szucki,&nbsp;Technische Universit&auml;t Bergakademie Freiberg, Tyskland<br /><strong>Huvudhandledare:&nbsp;</strong>Professor Attila Di&oacute;szegi, JTH<br /><br />V&auml;lkomna till disputationen!</p>
12 september - 12 september
10:00 - 13:00

Plats

E1405 (Gjuterisalen)


Direktlänk

Disputation - Dinesh Sundaram

Avhandlingens titel: Gas Evolution and Transport in Foundry Sands
Respondent: Dinesh Sundaram
Forskarutbildningsämne: Material och tillverkningsprocesser
Opponent: Professor Michal Szucki, Technische Universität Bergakademie Freiberg, Tyskland
Huvudhandledare: Professor Attila Diószegi, JTH

Välkomna till disputationen!


Arrangör: Tekniska Högskolan

Slutseminarium - Charlotte Öhman

13 september - 13 september

13:00 - 15:00

Ha208

<p>V&auml;lkomna p&aring; Charlotte &Ouml;hmans slutseminarium i pedagogik!<br /><br /><strong>Titel:</strong><br />V&aring;rdnadshavares delaktighet i f&ouml;rskolan - en del av f&ouml;rskolans demokratiska uppdrag<br /><br /><strong>Sammanfattning:</strong><br />Avhandlingsprojektets &ouml;vergripande syfte &auml;r att unders&ouml;ka&nbsp;v&aring;rdnadshavares delaktighet i f&ouml;rskolan&nbsp;och d&auml;rigenom bidra med kunskap om f&ouml;rskolan som en m&ouml;tesplats mellan individ och samh&auml;lle. Dessutom syftar avhandlingen till att unders&ouml;ka v&aring;rdnadshavares delaktighet relaterat till f&ouml;rskoll&auml;raruppdraget.</p>
13 september - 13 september
13:00 - 15:00

Plats

Ha208


Direktlänk

Slutseminarium - Charlotte Öhman

Välkomna på Charlotte Öhmans slutseminarium i pedagogik!

Titel:
Vårdnadshavares delaktighet i förskolan - en del av förskolans demokratiska uppdrag

Sammanfattning:
Avhandlingsprojektets övergripande syfte är att undersöka vårdnadshavares delaktighet i förskolan och därigenom bidra med kunskap om förskolan som en mötesplats mellan individ och samhälle. Dessutom syftar avhandlingen till att undersöka vårdnadshavares delaktighet relaterat till förskolläraruppdraget.


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Professorsintroduktion Thomas Winman

16 september - 16 september

15:00 - 16:30

Hb221 samt plan 4

<p>Thomas Winman, ny professor i pedagogik vid HLK,&nbsp;presenterar sin forskning.<br />Efterf&ouml;ljande samtal och fr&aring;gestund ledd av moderator&nbsp;samt mingel med l&auml;ttare f&ouml;rt&auml;ring.</p>
16 september - 16 september
15:00 - 16:30

Plats

Hb221 samt plan 4


Direktlänk

Professorsintroduktion Thomas Winman

Thomas Winman, ny professor i pedagogik vid HLK, presenterar sin forskning.
Efterföljande samtal och frågestund ledd av moderator samt mingel med lättare förtäring.


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Forskningsmöte för disputerade forskare

17 september - 17 september

15:00 - 16:30

Zoom

<p>Syfte med m&ouml;tet &auml;r kartl&auml;gga p&aring;g&aring;ende ans&ouml;kningar inom forskningsmilj&ouml;n J&ouml;nk&ouml;ping Academy for Improvement of Health and Welfare. Har du en ans&ouml;kan p&aring; g&aring;ng, presentera g&auml;rna arbetet under m&ouml;tet (kortfattat). Detta m&ouml;te &auml;r p&aring; svenska och f&ouml;ljs upp under seminariet den 19 nov.</p><p>Vi ses h&auml;r: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
17 september - 17 september
15:00 - 16:30

Plats

Zoom


Direktlänk

Forskningsmöte för disputerade forskare

Syfte med mötet är kartlägga pågående ansökningar inom forskningsmiljön Jönköping Academy for Improvement of Health and Welfare. Har du en ansökan på gång, presentera gärna arbetet under mötet (kortfattat). Detta möte är på svenska och följs upp under seminariet den 19 nov.

Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123


Arrangör: The Jönköping Academy

Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa

18 september - 18 september

15:00 - 16:30

Zoom/distans

<p>V&aring;ra m&ouml;ten &auml;r till f&ouml;r att tr&auml;ffas och diskutera aktuell forskning. Inneh&aring;ll kan vara presentationer g&auml;llande p&aring;g&aring;ende forskningsprojekt, nya projektid&eacute;er och metoder. Har du en id&eacute; om n&aring;got som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, <a href="mailto:malin.stensson@ju.se">malin.stensson@ju.se</a>. Du beh&ouml;ver inte vara aktiv inom omr&aring;det oral h&auml;lsa/odontologi f&ouml;r att medverka, alla &auml;r v&auml;lkomna och tv&auml;rvetenskapliga samarbeten uppmuntras!&nbsp;<br />&nbsp;</p><p>Zoom-l&auml;nk till n&auml;tverkstr&auml;ffen:&nbsp;https://ju-se.zoom.us/j/66016767512</p>
18 september - 18 september
15:00 - 16:30

Plats

Zoom/distans


Direktlänk

Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa

Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, malin.stensson@ju.se. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras! 
 

Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/66016767512


Arrangör: Centrum för odontologi och oral hälsa

Disputation - Rahel Kebede

20 september - 20 september

09:00 - 12:00

E1405 (Gjuterisalen)

<p><strong>Avhandlingens titel:&nbsp;</strong><em>Ontology and Knowledge Graph-Based Data Management for Sustainable Buildings: A Case of Digital Product Passport to Enable Circular Economy&nbsp; in the Built Environment</em><br /><strong>Respondent:</strong>&nbsp;Rahel Kebede<br /><strong>Forskarutbildnings&auml;mne:</strong>&nbsp;Maskinkonstruktion<br /><strong>Opponent:</strong>&nbsp;Associate Professor Pieter Pauwels, Eindhoven University of Technology, Nederl&auml;nderna<br /><strong>Huvudhandledare: </strong>Associate&nbsp;Professor Peter Johansson, JTH, J&ouml;nk&ouml;ping University</p><p>V&auml;lkomna till disputationen!</p>
20 september - 20 september
09:00 - 12:00

Plats

E1405 (Gjuterisalen)


Direktlänk

Disputation - Rahel Kebede

Avhandlingens titel: Ontology and Knowledge Graph-Based Data Management for Sustainable Buildings: A Case of Digital Product Passport to Enable Circular Economy  in the Built Environment
Respondent: Rahel Kebede
Forskarutbildningsämne: Maskinkonstruktion
Opponent: Associate Professor Pieter Pauwels, Eindhoven University of Technology, Nederländerna
Huvudhandledare: Associate Professor Peter Johansson, JTH, Jönköping University

Välkomna till disputationen!


Arrangör: Tekniska Högskolan

CCD international seminar: The Development of Schoolscapes as a Focus within Linguistic Landscape Research

20 september - 20 september

10:30 - 12:00

Zoom

<p>Roswita Dressler is an educational linguistic who examines pre-service and in-service teachers&rsquo; understandings of second language teaching and learning. Since many second language teachers in Canada entered teacher education not initially intending to be second language teachers, how they come to understand their role and the pedagogy involved draws on their linguistic identity, the ways in which second language teachers are educated and how second languages are seen in the Canadian context. This has international implications as Canada is often turned to as a leader in second language education based on the history of the world-renowned French Immersion program. Dr. Dressler is an Associate Professor in the Werklund School of Education, University of Calgary.<br /><br />This talk examines the development of schoolscapes as a focus within linguistic landscape research. Drawing upon her own work (e.g., Dressler, 2015; Dressler &amp; Hult, 2024; Liu &amp; Dressler, forthcoming) as well as the work of others (e.g., Bir&oacute;, 2017; Brown, 2012; Szab&oacute;, 2015), Dr. Dressler provides an overview of schoolscapes research and two turns: one pedagogical; one exterior. The focus on pedagogical interventions has received considerable attention (Gorter &amp; Cenoz, 2024), whereas the exteriors of schoolscapes are underrepresented (see Cormier, 2020; Symes, 2020). However, the latter holds promise for highlighting how schoolscapes live within and are sometimes in contrast to, the linguistic landscapes around them. Drawing upon nexus analysis (Scollon &amp; Scollon, 2014), Dr. Dressler highlights how schoolscapes are environments populated by specific individuals, functioning according to specific routines, and home to unique discourses. Their unique positioning within neighbourhoods sheds light on their contributions to the ecology of languages in neighbourhoods.<br /><br />Zoom:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/64383817360">https://ju-se.zoom.us/j/64383817360</a></p>
20 september - 20 september
10:30 - 12:00

Plats

Zoom


Direktlänk

CCD international seminar: The Development of Schoolscapes as a Focus within Linguistic Landscape Research

Roswita Dressler is an educational linguistic who examines pre-service and in-service teachers’ understandings of second language teaching and learning. Since many second language teachers in Canada entered teacher education not initially intending to be second language teachers, how they come to understand their role and the pedagogy involved draws on their linguistic identity, the ways in which second language teachers are educated and how second languages are seen in the Canadian context. This has international implications as Canada is often turned to as a leader in second language education based on the history of the world-renowned French Immersion program. Dr. Dressler is an Associate Professor in the Werklund School of Education, University of Calgary.

This talk examines the development of schoolscapes as a focus within linguistic landscape research. Drawing upon her own work (e.g., Dressler, 2015; Dressler & Hult, 2024; Liu & Dressler, forthcoming) as well as the work of others (e.g., Biró, 2017; Brown, 2012; Szabó, 2015), Dr. Dressler provides an overview of schoolscapes research and two turns: one pedagogical; one exterior. The focus on pedagogical interventions has received considerable attention (Gorter & Cenoz, 2024), whereas the exteriors of schoolscapes are underrepresented (see Cormier, 2020; Symes, 2020). However, the latter holds promise for highlighting how schoolscapes live within and are sometimes in contrast to, the linguistic landscapes around them. Drawing upon nexus analysis (Scollon & Scollon, 2014), Dr. Dressler highlights how schoolscapes are environments populated by specific individuals, functioning according to specific routines, and home to unique discourses. Their unique positioning within neighbourhoods sheds light on their contributions to the ecology of languages in neighbourhoods.

Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/64383817360


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Utbildningsråd kandidat och master

24 september - 24 september

13:00 - 15:00

Ha208

<p>-</p>
24 september - 24 september
13:00 - 15:00

Plats

Ha208


Direktlänk

Utbildningsråd kandidat och master

-


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation
Oktober

Doktorandseminarium - Erfarenheter från forskarstudier i ett arbete utanför högskolan

3 oktober - 3 oktober

12:05 - 13:00

Hc229 och Zoom

<p>Ann Ald&eacute;n, pr&auml;st, f&ouml;rfattare, f&ouml;rel&auml;sare och Teologie Dr&nbsp;vid Lunds universitet, ger perspektiv p&aring; hur hon anv&auml;nder sig av erfarenheter fr&aring;n sina forskarstudier och sin forskning i sitt arbete utanf&ouml;r h&ouml;gskola/universitet.<br /><br />Seminariet genomf&ouml;rs p&aring; svenska p&aring; plats i Hc229 och via Zoom.<br />Zoom-l&auml;nk:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/61867755379?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/61867755379?from=addon</a></p>
3 oktober - 3 oktober
12:05 - 13:00

Plats

Hc229 och Zoom


Direktlänk

Doktorandseminarium - Erfarenheter från forskarstudier i ett arbete utanför högskolan

Ann Aldén, präst, författare, föreläsare och Teologie Dr vid Lunds universitet, ger perspektiv på hur hon använder sig av erfarenheter från sina forskarstudier och sin forskning i sitt arbete utanför högskola/universitet.

Seminariet genomförs på svenska på plats i Hc229 och via Zoom.
Zoom-länk: https://ju-se.zoom.us/j/61867755379?from=addon


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Lärarutbildningsråd

7 oktober - 7 oktober

13:00 - 15:00

Ha208

<p>-</p>
7 oktober - 7 oktober
13:00 - 15:00

Plats

Ha208


Direktlänk

Lärarutbildningsråd

-


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

7 oktober - 7 oktober

13:15 - 16:00

Kontakta Helena Holmström

<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmstr&ouml;m (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
7 oktober - 7 oktober
13:15 - 16:00

Plats

Kontakta Helena Holmström


Direktlänk

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

For more information about CUME click here

Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions


Arrangör: Jönköping International Business School

Utbildningskonferens

14 oktober - 14 oktober

10:15 - 12:00

Hb220

<p>Obligatoriskt f&ouml;r undervisande personal p&aring; HLK.</p>
14 oktober - 14 oktober
10:15 - 12:00

Plats

Hb220


Direktlänk

Utbildningskonferens

Obligatoriskt för undervisande personal på HLK.


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Doktorandseminarium: Engagerad samhällsforskning och om gränsdragningen mellan forskning och aktivism

17 oktober - 17 oktober

10:00 - 12:00

Zoom

<p>Jeanette Eggers, forskare inom h&aring;llbart skogsbruk vid Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU), kommer att prata om engagerad samh&auml;llsforskning och om gr&auml;nsdragningen mellan forskning och aktivism.&nbsp; Jeanette &auml;r ocks&aring; aktiv i Scientist Rebellion, som best&aring;r av forskare som g&ouml;r civil olydnad f&ouml;r att f&ouml;rm&aring; makthavarna att lyssna p&aring; klimatforskningen och agera. I seminariet kommer det att finnas gott om utrymme f&ouml;r diskussion.<br /><br />Seminariet k&ouml;rs p&aring; svenska och helt digitalt p&aring; Zoom: <a href="https://ju-se.zoom.us/j/64491401348?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/64491401348?from=addon</a></p>
17 oktober - 17 oktober
10:00 - 12:00

Plats

Zoom


Direktlänk

Doktorandseminarium: Engagerad samhällsforskning och om gränsdragningen mellan forskning och aktivism

Jeanette Eggers, forskare inom hållbart skogsbruk vid Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU), kommer att prata om engagerad samhällsforskning och om gränsdragningen mellan forskning och aktivism.  Jeanette är också aktiv i Scientist Rebellion, som består av forskare som gör civil olydnad för att förmå makthavarna att lyssna på klimatforskningen och agera. I seminariet kommer det att finnas gott om utrymme för diskussion.

Seminariet körs på svenska och helt digitalt på Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/64491401348?from=addon


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

CCD-retreat

18 oktober - 18 oktober

09:00 - 12:00

Mariedal

<p>En halvdag f&ouml;r att diskutera forskningsans&ouml;kningar f&ouml;r forskningsmilj&ouml;n CCD:s medlemmar</p>
18 oktober - 18 oktober
09:00 - 12:00

Plats

Mariedal


Direktlänk

CCD-retreat

En halvdag för att diskutera forskningsansökningar för forskningsmiljön CCD:s medlemmar


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

CCD international seminar: Disability - a category for historical learning and thinking?

18 oktober - 18 oktober

13:00 - 14:30

Zoom

<p>Prof. Sebastian Barsch, a History Education professor at the University of Cologne in Germany, will address the challenge of promoting historical thinking beyond conventional master narratives in the wake of global inequalities and increasingly global crises. It is increasingly important to critically question majority views and to make the diversity that actually exists in society fruitful for historical learning. Using disability history as an example, history teaching is faced with the challenge of arguing with categories of social order in order to question the validity of these social orders. In other words, a history lesson that deals with the exclusion and integration of individual groups engages in othering even as it seeks to overcome it. The talk will explore these tensions and also consider the extent to which disability can be the subject of historical learning, and the extent to which the presence of disabled students has an impact on the design of history teaching.<br /><br />Zoom:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/67843537479">https://ju-se.zoom.us/j/67843537479</a></p>
18 oktober - 18 oktober
13:00 - 14:30

Plats

Zoom


Direktlänk

CCD international seminar: Disability - a category for historical learning and thinking?

Prof. Sebastian Barsch, a History Education professor at the University of Cologne in Germany, will address the challenge of promoting historical thinking beyond conventional master narratives in the wake of global inequalities and increasingly global crises. It is increasingly important to critically question majority views and to make the diversity that actually exists in society fruitful for historical learning. Using disability history as an example, history teaching is faced with the challenge of arguing with categories of social order in order to question the validity of these social orders. In other words, a history lesson that deals with the exclusion and integration of individual groups engages in othering even as it seeks to overcome it. The talk will explore these tensions and also consider the extent to which disability can be the subject of historical learning, and the extent to which the presence of disabled students has an impact on the design of history teaching.

Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/67843537479


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Halvtidsseminarium - Tina Yngvesson

18 oktober - 18 oktober

13:00 - 15:00

Zoom

<p>V&auml;lkomna p&aring; Tina Yngvessons halvtidsseminarium i pedagogik!<br /><br /><strong>Titel:&nbsp;</strong><br />Parent engagement in the Swedish preschool - an interview study from the parent perspective<br /><br /><strong>Sammanfattning:</strong><br />The focus of the research is to produce knowledge about the relationship between the non-private preschool- and home in Sweden, and to explore how these relationships are articulated in the curriculum for preschool and subsequently implemented, interpreted, transformed, and executed in the context of early childhood education in Sweden. The study will do this through interviews from a parent perspective, and central in this study is the parent&rsquo;s view on partnerships and participation. In parallel with the concept of participation, this research study also departs in the understanding that the engagement between relevant social agents that are necessary to maintain the democratic right of the child. This conception of children&rsquo;s right to be heard- and to be informed, states that it is the duty of the parents and community to provide appropriate direction and guidance to the developing child, with the aim of evolving his or her capacities.&nbsp;From this we may learn two things: 1) Parents need to be involved, somehow, and act in a way that give them authority as parents and 2) the state is deciding over parenthood leaving the state as the main parent or caretaker, since parents cannot decide over the state.&nbsp;Overall, the research advocate that parents have the competence to participate in the pedagogical activities of their children&rsquo;s lives provided they are given forum to do so.&nbsp;Through the concepts of the importance of parents in children&rsquo;s early childhood education, the study aims to illuminate opportunities and challenges of engagement in early childhood education practices and policies.<br /><br />Zoom:&nbsp;<a href="https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fhb-se.zoom.us%2Fj%2F6084810360&amp;data=05%7C02%7CKarolina.Hyckenberg%40ju.se%7Cc34aa57f12a74ec55e0408dc96d5dfdc%7C7564bc8f37384b4dbd575a02ca6215fb%7C0%7C0%7C638551092531021154%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&amp;sdata=7%2FVuahY7Q6QeOzEgWWHnHTGU1MC8pEwuDQ5M9z1IFlA%3D&amp;reserved=0">https://hb-se.zoom.us/j/6084810360</a></p>
18 oktober - 18 oktober
13:00 - 15:00

Plats

Zoom


Direktlänk

Halvtidsseminarium - Tina Yngvesson

Välkomna på Tina Yngvessons halvtidsseminarium i pedagogik!

Titel: 
Parent engagement in the Swedish preschool - an interview study from the parent perspective

Sammanfattning:
The focus of the research is to produce knowledge about the relationship between the non-private preschool- and home in Sweden, and to explore how these relationships are articulated in the curriculum for preschool and subsequently implemented, interpreted, transformed, and executed in the context of early childhood education in Sweden. The study will do this through interviews from a parent perspective, and central in this study is the parent’s view on partnerships and participation. In parallel with the concept of participation, this research study also departs in the understanding that the engagement between relevant social agents that are necessary to maintain the democratic right of the child. This conception of children’s right to be heard- and to be informed, states that it is the duty of the parents and community to provide appropriate direction and guidance to the developing child, with the aim of evolving his or her capacities. From this we may learn two things: 1) Parents need to be involved, somehow, and act in a way that give them authority as parents and 2) the state is deciding over parenthood leaving the state as the main parent or caretaker, since parents cannot decide over the state. Overall, the research advocate that parents have the competence to participate in the pedagogical activities of their children’s lives provided they are given forum to do so. Through the concepts of the importance of parents in children’s early childhood education, the study aims to illuminate opportunities and challenges of engagement in early childhood education practices and policies.

Zoom: https://hb-se.zoom.us/j/6084810360


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

JA:s doktorander presenterar pågående forskning

22 oktober - 22 oktober

15:00 - 16:30

Zoom

<p>Tillf&auml;lle f&ouml;r JA:s doktorander att presentera p&aring;g&aring;ende arbete. &Auml;r du intresserad av att presentera, kontakta <a href="mailto:Christina.petersson@ju.se">Christina.petersson@ju.se</a></p><p>Alla &auml;r v&auml;lkomna att ta del av detta seminarium. Ev. dok som man kan ta del av i f&ouml;rv&auml;g publiceras <a href="https://ju.se/center/ja/om-oss/hander-pa-ja/startsida-puffarkiv-handelser/2024-01-10-valkommen-till-hostens-seminarier.html">h&auml;r </a>n&auml;rmare inp&aring; seminariet.</p><p>Detta seminarium h&aring;lls p&aring; svenska alt. engelska beroende p&aring; doktorandernas &ouml;nskem&aring;l.</p><p>Vi ses h&auml;r: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
22 oktober - 22 oktober
15:00 - 16:30

Plats

Zoom


Direktlänk

JA:s doktorander presenterar pågående forskning

Tillfälle för JA:s doktorander att presentera pågående arbete. Är du intresserad av att presentera, kontakta Christina.petersson@ju.se

Alla är välkomna att ta del av detta seminarium. Ev. dok som man kan ta del av i förväg publiceras här närmare inpå seminariet.

Detta seminarium hålls på svenska alt. engelska beroende på doktorandernas önskemål.

Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123


Arrangör: The Jönköping Academy

Data Methods Initiative seminar presented by Vejune Zemaityte: Data-driven film industry research

23 oktober - 23 oktober

13:15 - 14:45

Online-contact for zoom link

<p><strong>Dr&nbsp;Vejune Zemaityte</strong>&nbsp;is a Senior Research Fellow&nbsp;in Film Data Analytics&nbsp;at the Baltic Film, Media and Arts School (BFM), Tallinn University, Estonia. Vejune uses data analysis and&nbsp;visualisation&nbsp;techniques, including network analysis, to study global screen industries. She researches film production, theatrical film distribution, film festival circuit, public service television, and historical newsreels.</p><p>Participation in international film festivals is crucial for films, particularly for independent productions in smaller markets, as they facilitate critical recognition, audience engagement, and distribution opportunities. Our research utilizes the Cinando database, managed by March&eacute; du Film - Festival de Cannes, to conduct data-driven analyses of the festival circuit, modeling festivals as a global network and examining the diversity and public value of festival programming. This investigation helps understand why certain films succeed internationally and includes a discussion on the challenges and insights gained from working with &quot;found&quot; data not originally intended for research purposes. This talk will discuss some of the&nbsp;quantitative&nbsp;approaches&nbsp;we applied to the film festival database, highlighting not only our results but also the process of working with so-called &ldquo;found&rdquo; data&nbsp;created&nbsp;for reasons other than research.&nbsp;</p><p><a href="https://www.datamethodsinitiative.org/seminars/categories/upcoming-seminars">Find out more via the&nbsp;Data Methods Initiative website&nbsp;</a></p>
23 oktober - 23 oktober
13:15 - 14:45

Plats

Online-contact for zoom link


Direktlänk

Data Methods Initiative seminar presented by Vejune Zemaityte: Data-driven film industry research

Dr Vejune Zemaityte is a Senior Research Fellow in Film Data Analytics at the Baltic Film, Media and Arts School (BFM), Tallinn University, Estonia. Vejune uses data analysis and visualisation techniques, including network analysis, to study global screen industries. She researches film production, theatrical film distribution, film festival circuit, public service television, and historical newsreels.

Participation in international film festivals is crucial for films, particularly for independent productions in smaller markets, as they facilitate critical recognition, audience engagement, and distribution opportunities. Our research utilizes the Cinando database, managed by Marché du Film - Festival de Cannes, to conduct data-driven analyses of the festival circuit, modeling festivals as a global network and examining the diversity and public value of festival programming. This investigation helps understand why certain films succeed internationally and includes a discussion on the challenges and insights gained from working with "found" data not originally intended for research purposes. This talk will discuss some of the quantitative approaches we applied to the film festival database, highlighting not only our results but also the process of working with so-called “found” data created for reasons other than research. 

Find out more via the Data Methods Initiative website 


Arrangör: Media, Management and Transformation Centre
November

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

4 november - 4 november

13:15 - 16:00

Kontakta Helena Holmström

<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmstr&ouml;m (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
4 november - 4 november
13:15 - 16:00

Plats

Kontakta Helena Holmström


Direktlänk

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

For more information about CUME click here

Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions


Arrangör: Jönköping International Business School

Forskningsbaserad undervisning - Teori och praktik i samverkan

5 november - 5 november

08:30 - 16:00

JU-aulan

<p>F&ouml;r program, anm&auml;lan och call for papers g&aring; till:&nbsp;<a href="https://ju.se/forskningsbaseradundervisning">https://ju.se/forskningsbaseradundervisning</a></p><p>Enheten f&ouml;r samverkan, H&ouml;gskolan f&ouml;r l&auml;rande och kommunikation och J&ouml;nk&ouml;pings kommun</p>
5 november - 5 november
08:30 - 16:00

Plats

JU-aulan


Direktlänk

Forskningsbaserad undervisning - Teori och praktik i samverkan

För program, anmälan och call for papers gå till: https://ju.se/forskningsbaseradundervisning

Enheten för samverkan, Högskolan för lärande och kommunikation och Jönköpings kommun


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Personalmöte 4, Hälsohögskolan

6 november - 6 november

09:00 - 12:00

<p>Varmt v&auml;lkomna till personalm&ouml;te!</p><p>Program och m&ouml;tesl&auml;nk kommer vid senare tillf&auml;lle.</p>
6 november - 6 november
09:00 - 12:00

Plats

-


Direktlänk

Personalmöte 4, Hälsohögskolan

Varmt välkomna till personalmöte!

Program och möteslänk kommer vid senare tillfälle.


Arrangör: Hälsohögskolan

HLK-dag

7 november - 7 november

09:00 - 12:00

Hc218

<p>Obligatoriskt f&ouml;r all personal p&aring; HLK.</p>
7 november - 7 november
09:00 - 12:00

Plats

Hc218


Direktlänk

HLK-dag

Obligatoriskt för all personal på HLK.


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Doktorandseminarium - Concept Work: deconstruction and reconstruction of ideas for your research

7 november - 7 november

12:05 - 13:00

Hc229 och Zoom

<p>Annette Hill, professor i MKV vid HLK, presenterar och diskuterar under rubriken &ldquo;Concept Work: deconstruction and reconstruction of ideas for your research&rdquo;.<br /><br />Seminariet kommer att genomf&ouml;ras p&aring; engelska p&aring; plats i Hc229 och via Zoom.<br />Zoom-l&auml;nk:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/62420924359?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/62420924359?from=addon</a></p>
7 november - 7 november
12:05 - 13:00

Plats

Hc229 och Zoom


Direktlänk

Doktorandseminarium - Concept Work: deconstruction and reconstruction of ideas for your research

Annette Hill, professor i MKV vid HLK, presenterar och diskuterar under rubriken “Concept Work: deconstruction and reconstruction of ideas for your research”.

Seminariet kommer att genomföras på engelska på plats i Hc229 och via Zoom.
Zoom-länk: https://ju-se.zoom.us/j/62420924359?from=addon


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Vårdforskning i samverkan, ViS - konferens

8 november - 8 november

09:00 - 15:00

Stationshuset, Bergslagsgatan 2, Göteborg

<p>V&aring;rdforskning i samverkan,&nbsp;ViS, bjuder in till f&ouml;rel&auml;sningar och worshops p&aring; temat Integrerad v&aring;rd</p>
8 november - 8 november
09:00 - 15:00

Plats

Stationshuset, Bergslagsgatan 2, Göteborg


Direktlänk

Vårdforskning i samverkan, ViS - konferens

Vårdforskning i samverkan, ViS, bjuder in till föreläsningar och worshops på temat Integrerad vård


Arrangör: Hälsohögskolan

CCD working papers seminar: Using a whole-school approach to teacher professional development and support for highly able students

8 november - 8 november

10:30 - 12:00

Zoom

<p>Laura-Elena Runceanu has a PhD in Psychology and is affiliated with CCD. In this seminar, she will engage the participants in a discussion about how to implement a whole-school approach to teacher professional development and address the academic/educational and social-emotional needs of highly able students, including those who are twice- or multi-exceptional. Examples from educational practices will be also included. Currently, there is a growing interest in Sweden in the education of highly able students, although there are no agreed upon terminology, definitions, or models for identification and support recommended in the Swedish educational policies. The International Baccalaureate (IB) is mentioned in the specialist literature (e.g. VanTassel-Baska, 2023; Brody, 2023; Poelzer &amp; Feldhusen, 1997) as an example of a program that meets the academic or educational needs of highly able students. However, there is a need to systematically support all highly able students, including those who are twice- or multi-exceptional, by offering in-service, evidence-informed professional learning development to teachers and support staff on how to address these unique needs, while consulting with the students and their families along the way.<br /><br />Zoom:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/62137451716">https://ju-se.zoom.us/j/62137451716</a></p>
8 november - 8 november
10:30 - 12:00

Plats

Zoom


Direktlänk

CCD working papers seminar: Using a whole-school approach to teacher professional development and support for highly able students

Laura-Elena Runceanu has a PhD in Psychology and is affiliated with CCD. In this seminar, she will engage the participants in a discussion about how to implement a whole-school approach to teacher professional development and address the academic/educational and social-emotional needs of highly able students, including those who are twice- or multi-exceptional. Examples from educational practices will be also included. Currently, there is a growing interest in Sweden in the education of highly able students, although there are no agreed upon terminology, definitions, or models for identification and support recommended in the Swedish educational policies. The International Baccalaureate (IB) is mentioned in the specialist literature (e.g. VanTassel-Baska, 2023; Brody, 2023; Poelzer & Feldhusen, 1997) as an example of a program that meets the academic or educational needs of highly able students. However, there is a need to systematically support all highly able students, including those who are twice- or multi-exceptional, by offering in-service, evidence-informed professional learning development to teachers and support staff on how to address these unique needs, while consulting with the students and their families along the way.

Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/62137451716


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Lärarutbildningsråd

11 november - 11 november

10:00 - 12:00

Ha208

<p>-</p>
11 november - 11 november
10:00 - 12:00

Plats

Ha208


Direktlänk

Lärarutbildningsråd

-


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa

13 november - 13 november

15:00 - 16:30

Zoom/distans

<p>V&aring;ra m&ouml;ten &auml;r till f&ouml;r att tr&auml;ffas och diskutera aktuell forskning. Inneh&aring;ll kan vara presentationer g&auml;llande p&aring;g&aring;ende forskningsprojekt, nya projektid&eacute;er och metoder. Har du en id&eacute; om n&aring;got som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, <a href="mailto:malin.stensson@ju.se">malin.stensson@ju.se</a>. Du beh&ouml;ver inte vara aktiv inom omr&aring;det oral h&auml;lsa/odontologi f&ouml;r att medverka, alla &auml;r v&auml;lkomna och tv&auml;rvetenskapliga samarbeten uppmuntras!&nbsp;</p><p>Zoom-l&auml;nk till n&auml;tverkstr&auml;ffen:&nbsp;https://ju-se.zoom.us/j/62080166212</p>
13 november - 13 november
15:00 - 16:30

Plats

Zoom/distans


Direktlänk

Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa

Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, malin.stensson@ju.se. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras! 

Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/62080166212


Arrangör: Centrum för odontologi och oral hälsa

Forskningsmöte för disputerade forskare

19 november - 19 november

15:00 - 16:30

Zoom

<p>Syfte med m&ouml;tet &auml;r f&ouml;lja upp p&aring;g&aring;ende ans&ouml;kningar inom forskningsmilj&ouml;n J&ouml;nk&ouml;ping Academy for Improvement of Health and Welfare, samt ha en dialog kring nya forskningsid&eacute;er.</p><p>Detta seminarium &auml;r digitalt och h&aring;lls p&aring; svenska.</p><p>Vi ses h&auml;r: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
19 november - 19 november
15:00 - 16:30

Plats

Zoom


Direktlänk

Forskningsmöte för disputerade forskare

Syfte med mötet är följa upp pågående ansökningar inom forskningsmiljön Jönköping Academy for Improvement of Health and Welfare, samt ha en dialog kring nya forskningsidéer.

Detta seminarium är digitalt och hålls på svenska.

Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123


Arrangör: The Jönköping Academy

Halvtidsseminarium - Margareta Lindström

20 november - 20 november

13:00 - 15:00

A521 Högskolan i Borås och Zoom

<p>V&auml;lkomna p&aring; Margareta Lindstr&ouml;ms halvtidsseminarium&nbsp;i pedagogik!<br /><br /><strong>Titel:</strong><br />L&auml;saktiviteter med bilderb&ouml;cker i f&ouml;rskolan<br /><br /><strong>Sammanfattning:</strong><br />Mitt forskningsprojekt intresserar sig f&ouml;r hur l&auml;saktiviteter med bilderb&ouml;cker (fysiska och digitala) produceras i f&ouml;rskolan. Genom att f&ouml;lja bilderboken och vad som h&auml;nder kring bilderbokens texter, bilder och inneh&aring;ll p&aring; en f&ouml;rskoleavdelning med barn i &aring;ldrarna 3&ndash;6 &aring;r har fokus riktats mot hur olika resurser samhandlar i l&auml;saktiviteter och vilken betydelse detta f&aring;r.<br /><br />Teoretiska utg&aring;ngspunkter tas i posthumanistiska teoribildningar och n&auml;rmare best&auml;mt i Karen Barads (2007) agentiska realism, d&auml;r agens uppfattas uppst&aring; i samhandlingar mellan levande och icke levande materia och diskurser. Detta inneb&auml;r att fokus f&ouml;rskjuts fr&aring;n det m&auml;nskliga agerandet, som exempelvis hur vuxna l&auml;ser h&ouml;gt f&ouml;r barn, till vad som sker i samhandlingar mellan exempelvis bilderb&ouml;ckers bilder, texter och inneh&aring;ll, barn, pedagoger, m&ouml;bler, tid och rum. P&aring; detta s&auml;tt vill jag koppla ett bredare grepp om f&ouml;rskolans l&auml;saktiviteter, som kan bidra till en &ouml;kad f&ouml;rst&aring;else f&ouml;r hur dessa kan st&ouml;ttas och d&auml;rigenom stimulera barns l&auml;sning i f&ouml;rskolan.<br /><br />Zoom:&nbsp;<a href="https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fhb-se.zoom.us%2Fj%2F67568112027&amp;data=05%7C02%7CKarolina.Hyckenberg%40ju.se%7Cce67b0e4af564141713608dc74f0c190%7C7564bc8f37384b4dbd575a02ca6215fb%7C0%7C0%7C638513824588517301%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&amp;sdata=dbcJNhs%2BAXVa1UtRtTkWM3e0GOWnozAGvWNHZOXgT6E%3D&amp;reserved=0">https://hb-se.zoom.us/j/67568112027</a></p>
20 november - 20 november
13:00 - 15:00

Plats

A521 Högskolan i Borås och Zoom


Direktlänk

Halvtidsseminarium - Margareta Lindström

Välkomna på Margareta Lindströms halvtidsseminarium i pedagogik!

Titel:
Läsaktiviteter med bilderböcker i förskolan

Sammanfattning:
Mitt forskningsprojekt intresserar sig för hur läsaktiviteter med bilderböcker (fysiska och digitala) produceras i förskolan. Genom att följa bilderboken och vad som händer kring bilderbokens texter, bilder och innehåll på en förskoleavdelning med barn i åldrarna 3–6 år har fokus riktats mot hur olika resurser samhandlar i läsaktiviteter och vilken betydelse detta får.

Teoretiska utgångspunkter tas i posthumanistiska teoribildningar och närmare bestämt i Karen Barads (2007) agentiska realism, där agens uppfattas uppstå i samhandlingar mellan levande och icke levande materia och diskurser. Detta innebär att fokus förskjuts från det mänskliga agerandet, som exempelvis hur vuxna läser högt för barn, till vad som sker i samhandlingar mellan exempelvis bilderböckers bilder, texter och innehåll, barn, pedagoger, möbler, tid och rum. På detta sätt vill jag koppla ett bredare grepp om förskolans läsaktiviteter, som kan bidra till en ökad förståelse för hur dessa kan stöttas och därigenom stimulera barns läsning i förskolan.

Zoom: https://hb-se.zoom.us/j/67568112027


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

CCD international seminar: Supporting students to use generative AI tools ethically and effectively in academic writing

22 november - 22 november

10:30 - 12:00

Zoom

<p>Ursula Wingate, a Professor of Language Education at King&#39;s College London, will discuss supporting students in using generative AI tools ethically and effectively in academic writing. Drawing on the concept of translanguaging, she will first explore the role of a non-generative tool, machine translation, in assisting multilingual students with text composition.</p><p>She will then present the design, delivery and outcomes of a pedagogical intervention funded by the King&rsquo;s College Teaching Fund. The intervention aimed to equalise opportunities for writers from diverse linguistic backgrounds and to enable digitally less experienced students to use the most effective tools for the enhancement of their texts.</p><p>Four student collaborators were recruited to assist in the implementation and evaluation of workshops on the use of AI tools. The workshops were informed by focus group discussions with students from both undergraduate and postgraduate programmes. The findings show a mismatch between evolving university policies and students&rsquo; perceptions and use of AI tools. Frequent changes in regulations also posed challenges to our development of the AI workshops. The talk will conclude with a discussion of AI policies and regulations and their impact on levelling the linguistic playing field for non-native speakers of English.<br /><br />Zoom:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/68893618604">https://ju-se.zoom.us/j/68893618604</a></p>
22 november - 22 november
10:30 - 12:00

Plats

Zoom


Direktlänk

CCD international seminar: Supporting students to use generative AI tools ethically and effectively in academic writing

Ursula Wingate, a Professor of Language Education at King's College London, will discuss supporting students in using generative AI tools ethically and effectively in academic writing. Drawing on the concept of translanguaging, she will first explore the role of a non-generative tool, machine translation, in assisting multilingual students with text composition.

She will then present the design, delivery and outcomes of a pedagogical intervention funded by the King’s College Teaching Fund. The intervention aimed to equalise opportunities for writers from diverse linguistic backgrounds and to enable digitally less experienced students to use the most effective tools for the enhancement of their texts.

Four student collaborators were recruited to assist in the implementation and evaluation of workshops on the use of AI tools. The workshops were informed by focus group discussions with students from both undergraduate and postgraduate programmes. The findings show a mismatch between evolving university policies and students’ perceptions and use of AI tools. Frequent changes in regulations also posed challenges to our development of the AI workshops. The talk will conclude with a discussion of AI policies and regulations and their impact on levelling the linguistic playing field for non-native speakers of English.

Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/68893618604


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Seminar with Stephen Billett, Griffith University, Australia - Integrating innovations and learning at work

25 november - 25 november

10:00 - 12:00

Ga934 or Zoom

<p>This presentation draws on two investigations undertaken in small to medium size enterprises in Singapore and how the processes of innovation were initiated, supported, enacted and evaluated, and the reciprocal learning that arose.</p><p><a href="https://experts.griffith.edu.au/19067-stephen-billett">More info on Stephen &gt;</a></p><p>This seminar will be held in English and is conducted in hybrid form, with the possibility to participate at the School of Health and Welfare, room Ga934, alternatively through the link https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
25 november - 25 november
10:00 - 12:00

Plats

Ga934 or Zoom


Direktlänk

Seminar with Stephen Billett, Griffith University, Australia - Integrating innovations and learning at work

This presentation draws on two investigations undertaken in small to medium size enterprises in Singapore and how the processes of innovation were initiated, supported, enacted and evaluated, and the reciprocal learning that arose.

More info on Stephen >

This seminar will be held in English and is conducted in hybrid form, with the possibility to participate at the School of Health and Welfare, room Ga934, alternatively through the link https://ju-se.zoom.us/j/63657022123


Arrangör: The Jönköping Academy

Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet

25 november - 25 november

10:15 - 12:00

Hb221

<p>L&auml;rarutbildningskonferens f&ouml;r Grundl&auml;rarprogrammet och &Auml;mnesl&auml;rarprogrammet</p>
25 november - 25 november
10:15 - 12:00

Plats

Hb221


Direktlänk

Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet

Lärarutbildningskonferens för Grundlärarprogrammet och Ämneslärarprogrammet


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Webbinarium om forskningsfinansiering

26 november - 27 november

08:30 - 12:00

Zoom

<p>V&auml;lkommen till det &aring;rliga webbinariet om forskningsfinansiering f&ouml;r h&ouml;gskolorna i V&auml;stsverige!&nbsp;</p><p>Datum: 26-27 november</p><p>Tid: 08:30-12:00</p><p>Plats: Zoom (l&auml;nk skickas ut till anm&auml;lda deltagare en vecka innan webinariet)&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p><strong>Anm&auml;lan: Fyll i <a href="https://esmaker.net/nx2/s.aspx?id=df3e59535806">anm&auml;lningsformul&auml;ret</a> senast 18 november</strong></p><p>&nbsp;</p><p>Dag 1: Svenska statliga finansi&auml;rer presenterar sin verksamhet</p><p>Dag 2: JU:s Grants Office presenterar olika m&ouml;jligheter till EU-finansiering</p><p>Alla presentationer h&aring;lls p&aring; engelska. F&ouml;r mer information, kontakta linda.olsson@ju.se eller shira.becker@ju.se.</p><p>&nbsp;</p>
26 november - 27 november
08:30 - 12:00

Plats

Zoom


Direktlänk

Webbinarium om forskningsfinansiering

Välkommen till det årliga webbinariet om forskningsfinansiering för högskolorna i Västsverige! 

Datum: 26-27 november

Tid: 08:30-12:00

Plats: Zoom (länk skickas ut till anmälda deltagare en vecka innan webinariet) 

 

Anmälan: Fyll i anmälningsformuläret senast 18 november

 

Dag 1: Svenska statliga finansiärer presenterar sin verksamhet

Dag 2: JU:s Grants Office presenterar olika möjligheter till EU-finansiering

Alla presentationer hålls på engelska. För mer information, kontakta linda.olsson@ju.se eller shira.becker@ju.se.

 


Arrangör: Jönköping University

Forskning om Nära vård

26 november - 26 november

09:00 - 14:30

Rosenlunds vårdcentrum

<p>En id&eacute;genererande m&ouml;tesplats om nul&auml;ge och behov av forskning i den N&auml;ra v&aring;rden.</p><p>Dagen v&auml;nder sig till chefer och medarbetare i Region J&ouml;nk&ouml;pings l&auml;n, l&auml;nets kommuner, och forskare p&aring; J&ouml;nk&ouml;ping University samt &ouml;vriga intresserade. Dagen kommer inneh&aring;lla exempel p&aring; p&aring;g&aring;ende forskning och diskussioner.</p><p>Tr&auml;ffen arrangeras p&aring; Rosenlunds v&aring;rdcentrum av JU, JA, RJL och Kommunal utveckling och h&aring;lls p&aring; svenska.</p><p><a href="https://ju.se/download/18.6c11b43b1901fdd27c818704/1718895864551/Inbjudan%20forskning%20i%20den%20N%C3%A4ra%20v%C3%A5rden%2026%20nov.pdf">Se mer info och anm&auml;lan &gt;</a></p>
26 november - 26 november
09:00 - 14:30

Plats

Rosenlunds vårdcentrum


Direktlänk

Forskning om Nära vård

En idégenererande mötesplats om nuläge och behov av forskning i den Nära vården.

Dagen vänder sig till chefer och medarbetare i Region Jönköpings län, länets kommuner, och forskare på Jönköping University samt övriga intresserade. Dagen kommer innehålla exempel på pågående forskning och diskussioner.

Träffen arrangeras på Rosenlunds vårdcentrum av JU, JA, RJL och Kommunal utveckling och hålls på svenska.

Se mer info och anmälan >


Arrangör: The Jönköping Academy
December

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

2 december - 2 december

13:15 - 16:00

Kontakta Helena Holmström

<p><a href="https://intranet.hj.se/intranet/en/organization/jonkoping-international-business-school/committees-and-councils-at-jonkoping-international-business-school/council-of-undergraduate-and-master-education-cume.html">For more information about CUME click here</a></p><p>Please contact Helena Holmstr&ouml;m (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions</p>
2 december - 2 december
13:15 - 16:00

Plats

Kontakta Helena Holmström


Direktlänk

Council of Undergraduate and Master Education (CUME)

For more information about CUME click here

Please contact Helena Holmström (helena.holmstrom@ju.se) if you have any questions


Arrangör: Jönköping International Business School

Utbildningsråd kandidat och master

4 december - 4 december

10:00 - 12:00

Ha208

<p>-</p>
4 december - 4 december
10:00 - 12:00

Plats

Ha208


Direktlänk

Utbildningsråd kandidat och master

-


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Doktorandseminarium - Att gör om sin avhandling till bok

5 december - 5 december

12:05 - 13:00

Zoom

<p>Susanne Lundholm och Sigrid Ekblad fr&aring;n bokf&ouml;rlaget Studentlitteratur presenterar och diskuterar runt processen n&auml;r doktorander vill g&ouml;ra om sin avhandling till en l&auml;robok p&aring; n&auml;mnda f&ouml;rlag. Tips f&ouml;rmedlas och m&ouml;jlighet till fr&aring;gor ges.<br /><br />Seminariet genomf&ouml;rs p&aring; svenska via Zoom.<br />Zoom-l&auml;nk:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/69636770103?from=addon">https://ju-se.zoom.us/j/69636770103?from=addon</a></p>
5 december - 5 december
12:05 - 13:00

Plats

Zoom


Direktlänk

Doktorandseminarium - Att gör om sin avhandling till bok

Susanne Lundholm och Sigrid Ekblad från bokförlaget Studentlitteratur presenterar och diskuterar runt processen när doktorander vill göra om sin avhandling till en lärobok på nämnda förlag. Tips förmedlas och möjlighet till frågor ges.

Seminariet genomförs på svenska via Zoom.
Zoom-länk: https://ju-se.zoom.us/j/69636770103?from=addon


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Lärarutbildningsråd

5 december - 5 december

13:00 - 15:00

Hc334

<p>-</p>
5 december - 5 december
13:00 - 15:00

Plats

Hc334


Direktlänk

Lärarutbildningsråd

-


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

CCD seminarium: Ansökningsseminarium

6 december - 6 december

10:30 - 12:00

Zoom

<p>CCD-medlemmar seminariebehandlar sina forskningsans&ouml;kningar. Alla deltagare f&ouml;rv&auml;ntas l&auml;sa ans&ouml;kningarna i f&ouml;rv&auml;g. V&auml;nligen kontakta <a href="mailto:radu.dinu@ju.se">Radu Dinu</a> f&ouml;r att f&aring; texterna.<br /><br />Zoom:&nbsp;<a href="https://ju-se.zoom.us/j/66135331054">https://ju-se.zoom.us/j/66135331054</a></p>
6 december - 6 december
10:30 - 12:00

Plats

Zoom


Direktlänk

CCD seminarium: Ansökningsseminarium

CCD-medlemmar seminariebehandlar sina forskningsansökningar. Alla deltagare förväntas läsa ansökningarna i förväg. Vänligen kontakta Radu Dinu för att få texterna.

Zoom: https://ju-se.zoom.us/j/66135331054


Arrangör: Högskolan för lärande och kommunikation

Seminarium om patientsäkerhet

10 december - 10 december

15:00 - 16:30

Zoom

<p><strong>Seminarium om patients&auml;kerhet med utvecklingschef och doktorand Charlotte Engvall</strong><br />Patients&auml;kerhet och v&aring;rdskador ur ett sjukv&aring;rds- respektive patientperspektiv.</p><p>Detta seminarium &auml;r p&aring; svenska och sker digitalt.</p><p><a href="https://ju.se/center/ja/om-oss/hander-pa-ja/startsida-puffarkiv-handelser/2024-01-10-valkommen-till-hostens-seminarier.html">L&auml;s mer om seminariet och h&ouml;stens &ouml;vriga tr&auml;ffar p&aring; J&ouml;nk&ouml;ping Academy for Improvement of Health and Welfare &gt;</a></p><p>Vi ses h&auml;r: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123</p>
10 december - 10 december
15:00 - 16:30

Plats

Zoom


Direktlänk

Seminarium om patientsäkerhet

Seminarium om patientsäkerhet med utvecklingschef och doktorand Charlotte Engvall
Patientsäkerhet och vårdskador ur ett sjukvårds- respektive patientperspektiv.

Detta seminarium är på svenska och sker digitalt.

Läs mer om seminariet och höstens övriga träffar på Jönköping Academy for Improvement of Health and Welfare >

Vi ses här: https://ju-se.zoom.us/j/63657022123


Arrangör: The Jönköping Academy

Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa

18 december - 18 december

15:00 - 16:30

Zoom/distans

<p>V&aring;ra m&ouml;ten &auml;r till f&ouml;r att tr&auml;ffas och diskutera aktuell forskning. Inneh&aring;ll kan vara presentationer g&auml;llande p&aring;g&aring;ende forskningsprojekt, nya projektid&eacute;er och metoder. Har du en id&eacute; om n&aring;got som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, <a href="mailto:malin.stensson@ju.se">malin.stensson@ju.se</a>. Du beh&ouml;ver inte vara aktiv inom omr&aring;det oral h&auml;lsa/odontologi f&ouml;r att medverka, alla &auml;r v&auml;lkomna och tv&auml;rvetenskapliga samarbeten uppmuntras!&nbsp;</p><p>Zoom-l&auml;nk till n&auml;tverkstr&auml;ffen:&nbsp;https://ju-se.zoom.us/j/65241776818</p>
18 december - 18 december
15:00 - 16:30

Plats

Zoom/distans


Direktlänk

Digital nätverksträff för forskning - Centrum för odontologi och oral hälsa

Våra möten är till för att träffas och diskutera aktuell forskning. Innehåll kan vara presentationer gällande pågående forskningsprojekt, nya projektidéer och metoder. Har du en idé om något som du vill diskutera eller presentera, kontakta Malin Stensson, malin.stensson@ju.se. Du behöver inte vara aktiv inom området oral hälsa/odontologi för att medverka, alla är välkomna och tvärvetenskapliga samarbeten uppmuntras! 

Zoom-länk till nätverksträffen: https://ju-se.zoom.us/j/65241776818


Arrangör: Centrum för odontologi och oral hälsa