Ranked among top 100 European Business School Rankings by Financial Times.
Om utbildingen:
I en värld där digitalisering och globalisering driver ständig förändring, är det avgörande att skapa marknadsföring som sticker ut och som är relevant. Förmågan att förstå och kunna möta framtidens marknadsutmaningar gör dig till en eftertraktad tillgång för företag på den globala marknaden.
Programmet utvecklar din förmåga att hantera frågor som digital transformation, global konkurrens och snabba marknadsförändringar och ger dig en bred förståelse för internationell marknadsföring,
Under utbildningen kommer du att samarbeta med företag och verkliga utmaningar samtidigt som du fördjupar dina teoretiska kunskaper. Tillsammans med dina kurskamrater kommer du också att delta i diskussioner om hur konsumenter påverkar varandra, hur digitala medier påverkar marknadsföringen och hur exportstrategier kan optimeras.
Kursinnehållet bygger på forskning och täcker ämnen som sträcker sig från konsumentbeteende till globaliseringen av ekonomin.
All undervisning sker på engelska och programmet är öppet för studenter från hela världen. Den internationella atmosfären bidrar till ett bredare perspektiv på de frågor som diskuteras, vilket berikar både din personliga och professionella utveckling.
Efter avslutade studier är du väl förberedd för en karriär inom marknadsföring. Tidigare studenter jobbar idag som exempelvis i roller som marknadschef, exportchef, konsult och internationell account manager.
Efter examen är du behörig att söka till doktorandprogrammet i företagsekonomi vid JIBS liksom andra doktorandprogram inom företagsekonomi över hela världen.
Fakta och behörighet
After graduation
Programmet förbereder dig för en karriär inom marknadsföring där du kan arbeta inom roller som marknadschef, exportchef eller konsult, eller som internationell account manager.
Programmet förbereder dig även för doktorandstudier.
Kurser
Obs! Preliminär kurslista
Consumer Behavior 7.5 credits
Marketing Theory 7.5 credits
Marketing Communications in a Digital World 7.5 credits
Marketing Research 7.5 credits
Applied International Marketing 7.5 credits
Contemporary Issues in International Marketing 7.5 credits
Master Thesis in Business Administration 15 hp
Student projects
Fler utbildningar och intervjuer från Jönköping University
Jönköping - den moderna studentstaden
Jönköping är den moderna studentstaden med ett gemensamt och sammanhållet campus som ligger mitt i stan. Här finns våra fyra fackhögskolor med 12 000 studenter tillsammans med Högskolebiblioteket, träningsanläggning, caféer, restauranger och Service Center. Med en stark internationell prägel och samverkan med arbetslivet redan under studietiden ger vi dig rätta förutsättningar för din framtid.