Översikt
Det finns idag fler verktyg och medier än någonsin tidigare för företag som vill nå ut till och interagera med sina kunder. Inriktningen Marknadskommunikation lär dig bemästra dessa så att du kan arbeta strategiskt med att stärka varumärken och kommunicera säljande budskap. Du får dessutom kunskaper om projektledning eftersom projekt är en vanlig arbetsform inom området.
Två av inriktningens fyra kurser ansvarar det Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet (MKV) för medan två ges av Jönköping International Business School (JIBS).
Studenter som har gått inriktningen Marknadskommunikation jobbar ofta som marknadskommunikatörer, copywriters, social media managers, eventansvariga eller projektledare.
Marknadskommunikation är en inriktning till Medie- och kommunikationsvetenskap.
Fakta och behörighet
Kurser inom inriktningen
Nedanstående kurser läses under termin 3 inom inriktningen Marknadskommunikation.
Hållbar marknadskommunikation 7,5 hp
En kurs som introducerar området marknadskommunikation från ett hållbarhetsperspektiv.
Strategic Brand Management 7,5 hp
En kurs som ges av JIBS med fokus på strategiskt arbete med att stärka varumärken.
Project and Communication Management 7,5 hp
En kurs som ges av JIBS om projektledning och vikten av kommunikation i projektarbete.
Copywriting 7,5 hp
En praktisk kurs där du lär dig kommunicera säljande budskap i skriven text.
Intervjuer
Student projects
Jönköping - den moderna studentstaden
Jönköping är den moderna studentstaden med ett gemensamt och sammanhållet campus som ligger mitt i stan. Här finns våra fyra fackhögskolor med 12 000 studenter tillsammans med Högskolebiblioteket, träningsanläggning, caféer, restauranger och Service Center. Med en stark internationell prägel och samverkan med arbetslivet redan under studietiden ger vi dig rätta förutsättningar för din framtid.

Kontakta oss
Programansvarig
- Universitetsadjunkt i medie- och kommunikationsvetenskap
Doktorand i medie- och kommunikationsvetenskap - Högskolan för lärande och kommunikation