Historieämnets betydelse för bildning och lärande senare i livet
Anders Dybelus har frågat Senioruniversitets deltagare om intresset för historia.
I samband med Encells 20-årsjubileum hölls ett seminarium med titeln 'Livslångt lärande för välbefinnande, mångfald och delaktighet'. Programmet spelades in och här kan du se när Anders Dybelius talar om historieämnets betydelse för bildning och lärande senare i livet. Länkar till resten av programmet, samt boken som hör till, finns längre ner på sidan.
Se också:
Seminarium om Livslångt lärande för välbefinnande, mångfald och delaktighet.
- Cecilia Bjursell: Livslångt lärande i ett internationellt perspektiv
- Cecilia Allegrind och Sara Bref: Encell och forskningskommunikation Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Joel Hedegaard och Martin Hugo: Välbefinnande och delaktighet på folkhögskolan
- Anders Dybelius: Historieämnets betydelse för bildning och lärande senare i livet
- Panelsamtal: Välmående, delaktighet och bildning
- Cecilia Bjursell: Avslutning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Uppsatstävling om livslångt lärande
Digital bok: Livslångt lärande - för välbefinnande, mångfald och delaktighet